lku-banner-ia_600x740-b-cat.png

Progressa adequadament, però necessita millorar

Avaluació 4.0 ha testat una solució d’intel·ligència artificial (IA) aplicada als processos d’avaluació educativa per explorar quins són els riscos i les oportunitats de la IA en contextos educatius.

  • Pàgines 38
  • Data 06/03/2023

Avaluació 4.0 ha testat una solució d’intel·ligència artificial (IA) aplicada als processos d’avaluació educativa per explorar quins són els riscos i les oportunitats de la IA en contextos educatius.

Consulta aquí l'informe també en castellà

El pilot es va dur a terme mitjançant la prova d’un algoritme que pot permetre reduir el temps que la comunitat docent dedica als processos d’avaluació. L’algoritme pretén agilitzar la tasca del professorat, buscant les similituds entre les avaluacions dutes a terme per l’alumnat i pel cos docent. En cas d’aconseguir-se, aquesta reducció del temps en tasques de menor valor afegit durant els processos avaluadors podria ajudar els i les docents a reduir el temps que dediquen a revisar exercicis, amb la qual cosa tindrien més temps de qualitat per a l’acompanyament personalitzat de l’alumnat. El projecte es va impulsar amb la voluntat d’experimentar i qüestionar la implantació de la IA en l’educació, i d’estudiar-ne els avantatges potencials per millorar les maneres d’aprendre.
En resum, les eines d’avaluació automàtica poden ser un gran ajut per al professorat, però és crucial considerar les limitacions i els desafiaments ètics i educatius associats al seu ús. És arran d'aquest pilot i de l'experiència duta a terme amb tots els centres participants del mateix que neix aquest informe, que fa un recull exhaustiu i estableix unes pautes sobre la necessitat d'introduir l'ús de la intel·ligència artificial en els centres educatius i els reptes que això comporta per aquests, i pel mateix sistema educatiu.

Vols saber-ne més?

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

Exploratori: Aprendre Fent (resum) | Com invertim més enllà de les eines? (Fab Lab Terres de l'Ebre)

Exploratori: Intel·ligència Autèntica (resum) | IA en els entorns educatius una mirada calidoscòpica

Aprendre fent. Com invertim més enllà de les eines?

Com posem la impressió 3D al servei de la comunitat educativa?

Com regulem la sobreexposició a les pantalles des de la prevenció precoç?

Com fem una avaluació híbrida, formativa i comunitària?

Com donem les primeres passes en IA a l’aula?

Com provoquem el debat entorn de la privacitat i les dades amb persones joves?

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar