Introducció: la internacionalització a l’abast de tothom, una nova mirada
Ja ben entrat aquest mil·lenni, en l’àmbit de l’educació ens trobem encara amb el deure pendent de promoure el multilingüisme. Parlem d’oferir a les noves generacions, sense distinció, l’accés al coneixement de llengües. Això implica aconseguir que acabin l’ensenyament reglat essent usuàries independents d’una o millor dues llengües addicionals a les primeres. Aquest no ha estat un objectiu gens fàcil d’assolir fins al moment, però no per això es presenta com a menys desitjable i estimulant.
Aquest treball s’ha dut a terme en el marc dels projectes (SGR2014-1586) de l’Agència Universitària de Recerca (AGAUR) a Catalunya, (2010ACUP 00344), de l’Obra Social ‘la Caixa’, i (FFI2013-48640-C2-) del Ministeri d’Economia i Competitivitat (FFI2013-48640-C2-1-P) i FFI2014-52663-P).
Podeu descarregar-vos Reptes de l'educació a Catalunya. Anuari 2015 complet aquí.