jornadaee-webfb.jpg
12/06/2020
07:30h - 11:30h

Com impulsar un estiu enriquit al teu municipi?

Debat on line Veure mapa

Volem crear un espai de capacitació i aprenentatge comunitari sobre com redissenyar les oportunitats educatives d’estiu per als infants més vulnerables des de l’equitat radical i en temps de coronavirus. T’hi apuntes?

La crisi educativa derivada de la COVID-19 ens ha portat a l’estiu més singular i incert en dècades. Si ja sabíem que les vacances d’estiu tenien un impacte negatiu en la pèrdua d’aprenentatges en l’alumnat més desafavorit a causa del període de desconnexió escolar (competències, habilitats i continguts), enguany amb més de 6 mesos sense escola (física) les conseqüències seran pitjors.

Si a aquest fet hi sumem les restriccions a les activitats de lleure educatiu promogudes per entitats, ajuntaments o altres organitzacions comunitàries per raons de salut pública, com garantim que l’oferta educativa de casals, colònies, caus i esplais que es pugui fer aquest estiu tingui un plus d’enriquiment i estigui dirigida als infants i joves més vulnerables?

En definitiva, com es dissenya un estiu especialment enriquit des de l’equitat i en temps de coronavirus? Des del repte d’ #EstiuEnriquit us proposem participar en una jornada d'aprenentatge oberta i online per descobrir com impulsar un estiu enriquit per a tothom. La jornada es durà a terme el divendres 12 de juny al matí i constarà de 9 tallers monogràfics virtuals oberts a tothom de la mà de diferents experts

PROGRAMA:

09:30 - 09:55/

Benvinguda i introducció: Per què un #EstiuEnriquit? Amb l'Héctor Gardó i Joan Cuevas

10:00 - 10:50/

11:00 - 11:50/

• SALA 1: #EstiuLector: Com oferir espais acompanyats per fomentar i sostenir l’hàbit lector? Amb l'Anna Juan i Fàtima Avilés
  • SALA 2: #EstiuArtístic: Com estimular el gaudi artístic i la creativitat? Amb la Roser Sanjuan del Centre d'Art la Panera.
  • SALA 3: #EstiuSTEM: Com oferir activitats STEM que elevin expectatives i obrin nous horitzons? Amb l'Irene Lapuente de La Mandarina de Newton.

12:00 - 12:50/

• SALA 1: #EstiuActiu: Com generar hàbits i dinàmiques saludables per a tothom? Amb la Cristina Ribes de la Gasol Foundation.
  • SALA 2: #EstiuLúdic: Com motivar i involucrar a través d’estratègies dels jocs? Amb l'Oriol Ripoll.
  • SALA 3: #EstiuPersonalitzat: Com situar infants i joves al centre d’un estiu enriquit? Amb l'Edgar Iglesias i Moisès Esteban.

13:00 - 13:30/

Espai Xiringuito: referents de les 9 píndoles estaran a disposició dels participants en un espai obert, informal, proper i descentralitzat. En aquesta darrera franja de la jornada hi haurà la possibilitat d'aprofundir, resoldre dubtes concrets i valorar estratègies per a desplegar iniciatives de l' #EstiuEnriquit als municipis.

Notes:

• Per als municipis que esteu interessats en rebre un acompanyament addicional per tal de desplegar amb més garanties les propostes d'estiu enriquides, us convidem a omplir també el FORMULARI de la crida per a ajuntaments, entitats i equipaments.
  • L’accés a la jornada és lliure i gratuït, només cal inscriure-s’hi. Els tallers també es podran seguir en streaming des de fbofill.cat i via Twitter a través del hashtag #ObrimEducació i #EstiuEnriquit. No pots seguir-los en directe? Cap problema! Podràs recuperar-los aquí.
  • Tothom podrà participar a les sessions que prefereixi, així com recuperar els materials de la resta de sessions en qualsevol moment des de la web d’Obrim l’Educació.

Si creus que aquest estiu és l’oportunitat per reconnectar-nos, jugar, aprendre, somiar, córrer, llegir i crear tot i les restriccions vinculades a la pandèmia, benvinguda a l’#EstiuEnriquit

Aquesta jornada forma part del projecte Obrim l’educació: per un país de noves oportunitats de la Fundació Bofill.

Com impulsar un estiu enriquit al teu municipi?
Debat on line