3l6-acte-vertical-ott-conference.png
>Afegir al calendari

Digitalització inclusiva: el rol dels think tanks

C/ de Girona, 34 interior, 08010 Barcelona Veure mapa

El ritme ràpid de la digitalització presenta grans oportunitats, però també crea i agreuja les desigualtats, encara amb més intensitat al Sud Global.

Aquest diàleg, organitzat en col·laboració amb On Think Tanks com a obertura de la OTT Conference 2024, aborda el paper clau de les entitats generadores de coneixement, laboratoris d’idees o think tanks en l'elaboració de polítiques inclusives per gestionar la irrupció de la digitalització en els serveis públics, com ara l'educació.

Al mateix temps que la digitalització avança i transforma les societats, hem de poder generar coneixement i propostes sense esperar a disposar de tota la informació que ens caldria. Per això, cal qüestionar les dinàmiques de recerca tradicionals, conjugar disciplines i experteses diverses. Cal incorporar també el coneixement generat al Sud Global, on s'estan impulsant solucions innovadores davant les limitacions de recursos i d'infraestructures en zones geogràficament disperses.

Les organitzacions de recerca i coneixement estan preparades per moure’s en el nou context, aprofitar el potencial de la digitalització i la intel·ligència artificial, aportar solucions innovadores o comunicar més eficaçment?

Aquest debat s’adreça a persones i entitats compromeses amb la construcció de polítiques d’equitat i justícia en l’àmbit social, educatiu i tecnològic i interessades en promoure noves formes de coneixement útil per a la millora social.

Moderador:

• Enrique Mendizabal, Fundador i Director d'On Think Tanks.

Ponents:

• Margarita Gòmez, directora executiva de Southern Voice, una organització que aplega més de 70 think tanks i laboratoris d’idees del sud global, amb l’objectiu de fer que les propostes i solucions que emergeixen d’aquests espais es facin sentir en el debat global sobre desenvolupament i justícia.
  • Héctor Gardó, Director d'Estratègia d'Equitat Digital de la Fundació Bofill.
  • Carme Colominas, Investigadora Senior al CIDOB Barcelona Center for International Affair.

Digitalització inclusiva: el rol dels think tanks
    C/ de Girona, 34 interior, 08010 Barcelona