j0c-fb_actes_896x1200-2.jpg
17:00h - 21:00h

Edhack Mataró

Escola GEM, Carrer Àvila 9-43, 08304 Mataró Veure mapa

Un EDhack és un laboratori comunitari de transformació social, una font de canvi que promou noves aliances entre persones i entitats de la comunitat. És l'inici de noves relacions i el punt de partida per crear solucions als reptes de la comunitat. Aquest espai és un lloc de col·laboració on els participants aporten els seus coneixements complementaris per desenvolupar solucions relacionades amb l'equitat digital en un sentit ampli, que inclou temes com el feminisme, la sostenibilitat, l'educació al llarg de la vida, l'economia, i molt més. Després d'èxits a les edicions del Raval (Barcelona), Girona, Tàrrega i Reus, ara celebrem una nova edició a Mataró per abordar el repte de l'equitat digital.

Per fer de la ciutat de Mataró un laboratori creatiu, que sigui un motor generador de noves solucions que generin més i millors oportunitats socials i educatives per l’equitat digital. A l’EDhack treballem amb una metodologia pròpia que activa la intel·ligència col·lectiva de la comunitat. És l’espai idoni per convertir la digitalització educativa en una oportunitat real per a tothom, on volem crear propostes concretes que:

• Generin propostes tecnològiques que connectin les persones, fomentin la creativitat i millorin l'aprenentatge.
  • Involucrin tots els actors comunitaris i educatius, incloent-hi els estudiants.
  • Celebrin la diversitat com una font d'innovació.
  • Garanteixin la transformació social real, no només l’accés digital.

El propòsit és fer de Mataró un ecosistema d’equitat digital. Per concretar, s’han previst 2 itineraris, cadascun dels quals inclou diversos reptes: benestar digital i emprenedoria sostenible. Els equips hackers podran triar el repte que més encaixa amb les seves motivacions i experteses.

ITINERARI 1 - BENESTAR DIGITAL

Repte 1.1 / Com la IA pot millorar les maneres d’ensenyar i aprendre?

Repte 1.2 / Com fomentem usos més responsables i crítics de les tecnologies educatives?

Repte 1.3 / Com impulsem una la digitalització sigui una font d’oportunitats per a tothom?

ITINERARI 2 - FOMENT DE L'EMPRENEDORIA SOCIAL I DIGITAL

Repte 2.1 / Comerç i d’indústria local responsable i sostenible que aprofiti la força de la digitalització.

Repte 2.2 / Millora de l'educació a través de solucions digitals pedagògicament riques i accessibles a tothom.

Repte 2.3 / Feminismes digitals i tancament de bretxes socials a partir del lideratge comunitari

Els participants no estareu sols! Us acompanyaran:

• Facilitadores: persones que acompanyaran en tot moment els equips.Aquestes tenen la responsabilitat de donar suport als equips per entendre i seguir el procés, resoldre dubtes i desencallar els processos creatius quan sigui necessari.
  • Mentors/ores: persones expertes en diverses temàtiques vinculades als reptes, que aportaran consell, orientació i contactes als equips. Durant la hackató hi haurà uns espais a l’agenda on els equips podran trobar-se amb els mentors.

L’Edhack és a través del seu format de hackató és un espai d'aprenentatge i formació memorable, ple d'energia i d’oportunitats per hackejar l'equitat digital. Si vols fer realitat les teves idees, aprendre eines d'innovació per créixer, conèixer gent nova i col·laborar, t’hi esperem! Totes les persones interessades a explorar de prop aquest model i abordar els reptes estan convidades a unir-se a aquesta trobada. Us podeu pre-inscriure aquí. Per a més informació podeu explorar la web de l’Edhack i les bases de participació.

///

Agenda de la hackató (oberta a canvis menors)

Divendres 20 d’octubre

• 17:00/ Hola EDhackers!
  • 17:45/ Engeguem motors!
  • 19:00/ Formem equips
  • 19:30/ Decidim el repte que volem hackejar
  • 20:00/ Ens coordinem per a demà+
  • 20:30/ Afterwork comunitari

Dissabte 21 d’octubre

• 08:30/ Bon dia i esmorzar!
  • 09:00/ Engeguem motors!
  • 09:30/ Ideació radical
  • 10:00/ Prototipatge híbrid
  • 12:30/ Pregunta a les mentores!
  • 13:30/ Dinar non-stop
  • 15:00/ Aterrem el projecte