tf7-acte_ombresdecolors_896x1200.jpg
>Afegir al calendari

Joves prenent la veu: Ombres de Colors entra a l’institut

Hub Social, c/ Girona, 34 interior 08010 Barcelona Veure mapa

Garantir el pas de l’ESO a la postobligatòria dels i les joves de Catalunya és un repte que cal perseguir per traçar millors camins i futurs compartits. Evitar que l’abandonament escolar prematur es cronifiqui implica a molts actors, en molts nivells i compta amb diverses capes de complexitat.

La presentació dels tallers d’Ombres de Colors convida a equips docents i a agents educatius que vulguin provocar converses entre els adolescents durant la seva transició de l’ESO a la postobligatòria. Converses on els alumnes puguin compartir inquietuds, particularitats, fortaleses i dificultats a través d’un espai on parlar sense complexes. Atenent a la diversitat, però fent-los veure que les seves ombres poden ser semblants als dels seus companys i companyes.

Els tallers han estat dissenyats per la cooperativa +Educació i s’han inspirat en el còmic Ombres de Colors d’Oriol Malet. Durant la presentació es podran tastar els jocs, gimcanes i activitats que han de disparar la interacció entre alumnat de 3r i 4t d’ESO i dins l’aula, per sensibilitzar, entendre, compartir recursos i activar trajectòries educatives satisfactòries i exitoses.

Programa de l'acte:

9.45-10h. Recepció assistents i lliurament material

10-10.10h. Acollida i presentació

10.10-10.30h. Conversatori sobre AEP, continuïtat educativa i el còmic Ombres de Colors, amb Oriol Malet

10.30-10.45h. Presentació dels tallers Ombres de Colors: Com els podem fer servir per disparar converses sobre continuïtat educativa entre l'alumnat d'ESO?

10.45-12.15h. Laboratori tastets dels 6 tallers Ombres de Colors a càrrec de la cooperativa +Educació

12.15-13h. Cloenda i aperitiu de comiat

Les 6 càpsules de tallers podran ser oferts en forma d'itinerari o de manera independent.

En aquesta jornada explicarem com funcionen, el context en què han estat creades, i què han de fer els centres o agents educatius que vulguin programar-les pels seus alumnes.

Joves prenent la veu: Ombres de Colors entra a l’institut
Hub Social, c/ Girona, 34 interior 08010 Barcelona