Què són les magnet schools? Quin impacte han tingut als Estats Units i quins reptes afronten actualment? Quines són les oportunitats i els riscos de l'aplicació d'aquesta proposta en el context català? En quina mesura pot ajudar a reduir la segregació escolar i afavorir una composició social més equilibrada als centres educatius? L'aliança amb institucions d'excel·lència pot afavorir la capacitat d'atracció dels centres educatius? Com es transforma un centre educatiu en centre magnet? Pot ser la innovació pedagògica un element d'atracció per les famílies? En quina mesura les institucions catalanes es poden corresponsabilitzar en un programa d'aquest tipus?
Les escoles magnet. Una aposta per l'excel·lencia i l'equitat, és un informe sobre l'experiència de les magnet shools americanes, i una anàlisi dels riscos i les potencialitats de l'aplicació d'un programa com aquest a Catalunya.
Van intervenir:
Aina Tarabini, professora del Departament de Sociologia de la UAB i membre dels grups de recerca GEPS (Globalització, Educació i Polítiques Socials) i GIPE (Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives). Coordinadora de l'informe Les escoles magnet. Una aposta per l'excel·lencia i l'equitat.
També van participar:
David Vilalta, mestre, membre de la Unitat de Formació de l'ICE de la UAB i coordinador de l'equip d'assessors del programa "Magnet. Aliances per a l'èxit educatiu",
Lluís Vallvé, tècnic d'educació del Consorci d'Educació de Barcelona, i
Moderava Roser Argemí, responsable del programa "Magnet. Aliances per a l'èxit educatiu".
L'acte va tenir lloc al Palau Macaya de l'Obra Social "la Caixa" (passeig de Sant Joan, 108. Barcelona). Accés lliure i gratuït. Només calia confirmar l'assistència. El debat es va poder seguir en directe per videostreaming i també via Twitter @FundacioBofill, amb el hashtag #aulabofill i a través de Facebook.