lpm4_aula_logo_300px_3.jpg
20/11/2013
17:30h - 17:30h

Quin és el futur de les AMPA?

Palau Macaya de l'Obra Social 'la Caixa' Veure mapa

La Fundació Jaume Bofill convida a debatre sobre les qüestions següents:

Si en el primer debat del projecte "Famílies amb veu" ens preguntàvem sobre el potencial de les associacions de pares i mares per esdevenir un motor de millora del sistema educatiu, en aquest debat, que clou el procés de diagnosi de les AMPA i les seves Federacions, ens interrogarem sobre els reptes que té el model d'associacionisme actual si vol vertebrar d'ara en endavant les aportacions que fan pares i mares a l'educació.

La base associativa i la presencia d'AMPA a pràcticament la totalitat de centres educatius de Catalunya fa evident que com a organització, les AMPA tenen un pes incontestable, però quan aprofundim en les seves dinàmiques internes apareixen molts clarobscurs que entelen la fotografia: Poden les AMPA, sobre la base de la contribució voluntària d'uns quants pares i mares, continuar oferint serveis i valor a les famílies en un context de fragilitat econòmica? Poden articular a nivell col·lectiu un discurs comú que aglutini els interessos de totes les famílies en educació? Poden fer-ho a partir de l'instrument actual que són les Federacions d'AMPA?

Interven:

Marta Comas, directora del projecte "Famílies amb Veu".

Rosalina Alcalde, sociòloga, professora de la UAB i experta en participació familiar a l'escola.

Isaac González, sociòleg, professor de la UOC i expert en polítiques educatives.

Àngels Garcia Asensio, membre de l'AMPA de l'escola La Torreta de la Roca del Vallès.

Modera Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill.

Accés lliure i gratuït. Només cal inscriure's. El debat es pot seguir en directe per videostreaming a través d'aquest web, i també via Twitter @FundacioBofill i @familiesambveu amb el hashtag #aulabofill

Quin és el futur de les AMPA?
Palau Macaya de l'Obra Social 'la Caixa'