Fundació Bofill

Beca + secundària. Programa de beques contra l'abandonament escolar

Obert

L’economia de les famílies condiciona en gran mesura els resultats i les trajectòries educatives dels seus fills i filles: mentre les famílies amb més recursos econòmics i culturals poden oferir-los estímuls i acompanyament educatiu, les famílies més pobres no poden fer-ho en la mateixa mesura, raó per la qual els seus fills i filles abandonen més, tenen pitjors resultats i trajectòries escolars més curtes. Cal combatre aquesta bretxa d’oportunitats entre famílies riques i pobres i el millor instrument de què disposa la política pública per fer-ho és per mitjà d’un autèntic sistema de beques a l’estudi.

Una nova generació de beques ha de contemplar línies d’acció adreçades a atacar les tres barreres bàsiques per a la continuïtat educativa de l’alumnat amb més risc d’abandonament: a) la barrera econòmica, amb una assignació econòmica; b) la barrera de manca d’acompanyament, amb un programa d’activitats d’orientació i c) la barrera informativa i burocràtica, amb un accés en gran part d’ofici i una renovació automàtica.

Aquesta proposta de programa de beques contra l’abandonament educatiu, la “Beca + secundària”, incorpora aquests tres components i un desplegament perfectament assumible des d’un punt de vista pressupostari.

No t’ho perdis

Beques perquè ningú abandoni: experiències i propostes per garantir les oportunitats educatives

Beques a l'estudi per lluitar contra les desigualtats educatives. Manuel Ángel Río Ruiz