4 mesures municipals per garantir un estiu enriquit

A les portes de les eleccions municipals del proper 28 de maig, ens preocupa que el dret al lleure d'estiu no sigui una de les prioritats dels programes electorals dels partits polítics que s'hi presenten, quan tenim una gran evidència de les desigualtats educatives que s'amplifiquen durant els estius entre els infants que participen a activitats d'estiu i els que no.

Els resultats de l’enquesta de participació d’infants i adolescents a les activitats d’estiu a Catalunya el 2022, per exemple, demostren que només 41% dels infants i joves de nivell socioeconòmic baix accedeixen a activitats d’estiu (front a un 72% pels de nivell socioeconòmic alt); i que el preu de les activitats d’estiu és el principal obstacle a la participació entre les famílies de nivell socioeconòmic més baix.

Relacionat: 4 dades clau sobre la desigualtat en les activitats d'estiu

Els ajuntaments són un actor imprescindible per garantir una educació completa i de qualitat per a tothom més enllà de l’escolarització obligatòria. Per tant, els líders locals s’han de comprometre i incorporar polítiques d’àmbit extraescolar per construir municipis cohesionats basats en l’equitat i la justícia social.

En aquest context, volem recordar les mesures municipals que recomanem als Ajuntaments que surtin d'aquestes eleccions per garantir un estiu enriquit.

Si vols saber-ne més: