4 dades clau sobre la desigualtat en les activitats d'estiu

Les vacances d’estiu són una aturada llarga dels ritmes i les dinàmiques escolars. Alguns alumnes aprofiten per gaudir d’activitats educatives grupals, motivadores i de descoberta de nous interessos que enriqueixen i completen la seva educació. Però els alumnes de grups socialment més vulnerables sovint no poden participar en aquestes activitats, i l’estiu es converteix en un allunyament dels entorns habituals d’aprenentatge i socialització que es tradueix en una pèrdua d’aprenentatges equivalents a 2 o 3 mesos d’escolarització. Així, l’estiu esdevé un descompensador del nivell educatiu i consolida una bretxa creixent any rere any entre grups socials.

Des de les administracions locals, amb les mesures adequades, es pot treballar perquè l’estiu deixi de ser un factor d’augment de les desigualtats educatives per passar a ser un temps de lleure educatiu estimulant i de qualitat per a tots els infants i adolescents.

Relacionat: Descarrega l'informe de l'enquesta, Garantim el dret a gaudir d'activitats d'estiu?

Per tal de guiar les administracions, l’Aliança per l’Educació 360 ha realitzat una enquesta sobre la participació d’infants i adolescents a les activitats d’estiu a Catalunya el 2022. Les dades recollides fan evident la necessitat d’aplicar mesures per a la universalització de les activitats d’estiu: més beques i ajuts, més oferta a tot el territori, més acompanyament a les famílies i més recursos per a la inclusió.

Aquí us resumim les dades clau dels resultats de l’enquesta, per entendre per què l’estiu és encara un espai de desigualtat, i com transformar-lo per apropar-nos a l’equitat.


Si vols saber-ne més:

Notícies

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar