4 dades clau sobre la desigualtat en les activitats d'estiu

Les vacances d’estiu són una aturada llarga dels ritmes i les dinàmiques escolars. Alguns alumnes aprofiten per gaudir d’activitats educatives grupals, motivadores i de descoberta de nous interessos enriquidors que completen la seva educació. Però els alumnes de grups socialment més vulnerables sovint no poden participar en aquestes activitats. Així, l'estiu esdevé un descompensador del nivell educatiu i consolida una bretxa creixent any rere any.

    L'enquesta sobre la participació d’infants i adolescents a les activitats d’estiu de l’Aliança per l’Educació 360 fa evident la necessitat d’aplicar mesures per a la universalització de les activitats d'estiu: més beques i ajuts, més oferta a tot el territori, més acompanyament a les famílies i més recursos per a la inclusió.

    Des de les administracions locals, però, es pot treballar amb les mesures adequades perquè l’estiu deixi de ser un factor d’augment de les desigualtats educatives, i passi a ser un temps de lleure educatiu estimulant i de qualitat per a tots els infants i adolescents.

    Per què l'estiu és encara un espai de desigualtat?

    Aquestes són 4 dades clau dels resultats de l’enquesta, que cal capgirar i transformar per apropar-nos a l'equitat educativa durant el lleure a l'estiu.


    📩 Subscriu-te al butlletí per estar al dia del debat educatiu!

    * indicates required


      Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

      Acceptar