QUIZZ: Ets una família lectora? Comprova si el teu estiu és un estiu lector!

El tancament del curs escolar i l’arribada de l’estiu i les vacances comporta, per moltes famílies, tenir més temps i espai de diversió amb els infants. Un moment per gaudir de moments d’oci, però que també ho pot ser per explorar oportunitats d’aprenentatge.

L’aturada estiuenca és un desafiament per mantenir els estímuls intel·lectuals dels més petits, que s’agreuja per aquells que es troben en situació de major vulnerabilitat. Per aquest col·lectiu, els mesos d’estiu poden suposar una pèrdua dels aprenentatges guanyats durant l’any: sabies que els que no llegeixen, poden perdre fins a un 30% del que han après durant el curs?

Per això, un any més, volem fer possible un estiu lector per a tots els infants de la teva mà.

Posa’t a prova: El teu estiu, serà un estiu lector en família?

Resol el Quizz per saber com d’incorporats teniu els hàbits de lectura a casa durant els dies d’estiu, i t’acompanyarem amb materials per continuar millorant!

35.000 infants de Catalunya rebran un kit lector en el marc de la campanya 'Guanyem un estiu lector', promoguda pel programa Lexcit de la Fundació Bofill. Es tracta de materials per facilitar i fomentar la lectura, com el carnet de viatge lector per als infants, i una guia amb consells i orientacions per a famílies.

Per saber-ne més:

Troba els punts de distribució on recollir el Carnet de viatge lector en aquest mapa

No et perdis els 7 consells per un estiu lector en família

Consulta el recull d’activitats de promoció lectora promoguts per biblioteques i entitats durant els mesos d’estiu