Lideratge per a l'Aprenentatge: estudis de cas a Catalunya
CompletatL’Innovative Learning Environments de Catalunya (ILE CAT) és un projecte de la Fundació Jaume Bofill en col?laboració amb l’OCDE que té com a objectius:
1) Reflexionar sobre els aspectes teòrics i pràctics que podrien constituir un model de lideratge capaç de crear i sostenir entorns d’aprenentatge
2) Alinear els objectius d’aprenentatge amb els objectius més generals de l’organització
3) Construir xarxes i relacions per a l’aprenentatge i afavorir el lideratge d’altres líders, i oferir vies per a una política específica i,
4) Definir un model de lideratge per a l’aprenentatge que consideri de manera transversal els aspectes anteriors.
En el marc d’aquest projecte s’ha format un equip de treball a Catalunya per estudiar el lideratge que és capaç de generar entorns d'aprenentatge innovadors. Aquest equip ha desenvolupat una metodologia per identificar i descriure els elements de lideratge que creen les condicions per a l’aprenentatge i ha portat a terme una recerca qualitativa a 6 centres educatius catalans durant el curs 2012?2013.
Video
No t’ho perdis
Presentació del projecte ILE Entorns innovadors d'aprenentatge (Innovative Learning Environments) de la Fundació J.Bofill, VOSAnglès
Notícies
Estigues informat
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Valtencir M. Mendes
Doctor europeu en Enginyeria de Projectes i Sistemes per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) en col·laboració amb la Universitat de Glasgow (Regne Unit). La seva recerca doctoral es va centrar en els esforços de les institucions educatives i de les aliances multisectorials per a l’a…
Veure’n més
-
Anna Jolonch i Anglada
Anna Jolonch i Anglada, doctora en Educació per la Universitat de París VIII i va exercir com a cap de recerca de la Fundació Jaume Bofill.
Veure’n més
-
Joan Badia
Joan Badia i Pujol, catedràtic de llengua i literatura catalanes a l'ensenyament secundari. Imparteix classes a la UVic, la UOC i la Fundació Universitària del Bages. Expert en innovació, formació de docents i planificació acadèmica en educació superior.
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Eugeni Garcia-Alegre
Eugeni Garcia-Alegre, expert en gestió educativa i gestió pública, professor, investigador i assessor. Investigador associat al CRES-UPF. És doctor en Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona i va ser professor de la Universitat Pompeu Fabra en l'àmbit de la gestió pública i educativ…
Veure’n més
-
Maite Gorriz
Formació Matemàtica i Inspectora d'Educació. Ha cursat el Mestratge en Alta Funciò Directiva a l'EAPC i el curs de Directors de Centre Educatius a Esade, destacant-se en l'àmbit del lideratge educatiu. Experiència Actualment és inspectora d'Educació. Va exercir com a directora d'instituts al Prio…
Veure’n més
-
Begoña Gros
Begoña Gros Salvat, professora de la UB i directora de l'eLearn Center (eLC) de la UOC.
Veure’n més
-
Jordi Longás
Jordi Longás, doctor en Pedagogia. Professor de l’FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull) i coordinador del Master en Lideratge de la Innovació educativa i direcció de centres. Director Executiu del l’Equip de Direcció Científica del programa CaixaProinfància. Membre investigador del Grup de R…
Veure’n més
-
Neus Lorenzo Galés
La Dra. Neus Lorenzo Galés és Vicepresidenta de Recerca de la Societat Catalana de Pedagogia (Institut d'Estudis Catalans) i membre de la Junta de l'Observatori d'Innovació Tecnològica Educativa (ODITE-Espiral). És també docent a la Universitat d'Andorra (UdA) i cofundadora de la Trans…
Veure’n més
-
Màrius Martínez
Màrius Martínez Muñoz, professor titular d'Orientació Professional UAB. Pedagog, doctor en Ciències de l'Educació, ha estat degà de la Facultat de Ciències de l'Educació i membre del Consell Escolar de Catalunya. Ha col·laborat amb l'ICE de la UAB i de la UB, el Centre d'Estudis Jurídics …
Veure’n més
-
Pepe Menéndez Cabrera
Pepe Menéndez Cabrera, professor i assessor internacional d’educació. És llicenciat en Ciències de la Informació i diplomat en Alta Direcció d'Empreses per Esade. Ha exercit com a professor de llengua i literatura a l'educació secundària obligatòria i postobligatòria; ha estat director ge…
Veure’n més
-
Antoni Tort
Antoni Tort Bardolet és Catedràtic a la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.
Veure’n més