Lideratge per a l'Aprenentatge: estudis de cas a Catalunya

L’Innovative Learning Environments de Catalunya (ILE CAT) és un projecte de la Fundació Jaume Bofill en col?laboració amb l’OCDE que té com a objectius:

1) Reflexionar sobre els aspectes teòrics i pràctics que podrien constituir un model de lideratge capaç de crear i sostenir entorns d’aprenentatge

2) Alinear els objectius d’aprenentatge amb els objectius més generals de l’organització

3) Construir xarxes i relacions per a l’aprenentatge i afavorir el lideratge d’altres líders, i oferir vies per a una política específica i,

4) Definir un model de lideratge per a l’aprenentatge que consideri de manera transversal els aspectes anteriors.

En el marc d’aquest projecte s’ha format un equip de treball a Catalunya per estudiar el lideratge que és capaç de generar entorns d'aprenentatge innovadors. Aquest equip ha desenvolupat una metodologia per identificar i descriure els elements de lideratge que creen les condicions per a l’aprenentatge i ha portat a terme una recerca qualitativa a 6 centres educatius catalans durant el curs 2012?2013.

Vídeos

How could professional communities build capacity for learning leadership? Louise Stoll, VOScat

Entorns innovadors d'aprenentatge (Innovative Learning Environments - ILE), Màrius Martinez, VOeng

Entorns innovadors d'aprenentatge (Innovative Learning Environments - ILE), Roser Salavert, VOCat