Municipis contra la segregació escolar. Sis experiències de política educativa local
CompletatMunicipis contra la segregació escolar, és un treball que recull les experiències de sis municipis catalans: Mataró, Olot, Manlleu, Terrassa, Girona i Valls, els quals al llarg dels darrers anys han desplegat amb diferents característiques i intensitat polítiques educatives de lluita contra la segregació.
El fenomen de la segregació escolar –concentració de població amb un atribut determinat (NEE, condició d’immigrant, condició social benestant) en determinades escoles– no és nou a Catalunya. En els darrers anys, però, l’aparent reducció de l’alumnat immigrant d’incorporació tardana al sistema educatiu (l’anomenada matrícula viva) i les urgències de la política educativa derivades de la crisi econòmica, semblen haver deixat en un segon pla aquest fenomen.
El llibre és el resultat col?lectiu d’un grup d’experts de l’àmbit acadèmic, estudiosos de la política educativa, i de la valuosa aportació de regidors, exregidors i tècnics d’educació dels municipis estudiats.
Les experiències recollides demostren que en determinades circumstàncies és possible que l’acció educativa municipal doni fruits des del punt de vista de l’equitat educativa i la igualtat d’oportunitats. Mitjançant l’ús de diferents instruments, alguns dels municipis estudiants aconsegueixen trencar l’excessiva concentració d’alumnes d’origen immigrat o d’alumnes amb NEE en determinades escoles.
Publicacions
Actes
Actes anteriors
-
La responsabilitat de combatre la segregació escolar des dels municipis
La responsabilitat de combatre la segregació escolar des dels mu...
RODA DE PREMSA: Dimecres 6 de febrer de 2013, a les 11.00 h a la Sala d'Actes del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de...
05/02/2013 16:15h - 18:15h
Sala d'Actes del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
Més informació
Notícies
Estigues informat
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Anna Jolonch i Anglada
Anna Jolonch i Anglada, doctora en Educació per la Universitat de París VIII i va exercir com a cap de recerca de la Fundació Jaume Bofill.
Veure’n més
-
Xavier Bonal
Xavier Bonal i Sarró, és Catedràtic de Sociologia al Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona i Special Professor of Education and International Development a la Universitat d’Amsterdam. És director del Grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials (…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Florència Klickzkowski
Florència Kliczkowski, llicenciada en sociologia, màster en polítiques públiques i socials i experta en polítiques de lliuta contra la segregació escolar. Va coordinar el Programa d'Assessorament Municipal de polítiques educatives de la Fundació Jaume Bofill i és professora associada a la Facultat…
Veure’n més
-
Miquel Àngel Alegre
Cap de projectes
Doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat com a analista a l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), coordinant avaluacions de polítiques i programes educatius, socials i laborals. Amb anterioritat, va ser investigador Ramón y Cajal i director …
Veure’n més
-
Jordi Collet Sabé
Autor
Jordi Collet Sabé, sociòleg, educador social, i professor titular de sociologia de l’educació a la Universitat de Vic (UVic).
Veure’n més
-
Ferran Ferrer
Ferran Ferrer Julià era catedràtic d'educació comparada i membre del Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives (GIPE) de la UAB. Va dirigir els Anuaris de l'educació de 2006 i 2008, i va ser coautor de Municipis contra la segregació escolar. Sis experiències de política educati…
Veure’n més
-
Jordi Feu
Jordi Feu i Gelis és sociòleg, professor de la Facultat d'Educació i Psicologia i membre de l'Institut d'Estudis Socials de la Garrotxa.
Veure’n més
-
Albert Quintana
Autor
Albert Quintana i Oliver és professor d'educació secundària i associat a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat de Girona. Sotspresident de la Fundació SER.GI i membre del Consell Escolar Municipal (CEM) de Girona.
Veure’n més
-
Aina Tarabini-Castellani
Directora de l'Anuari 2022
Professora titular de Sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona i sots-directora del centre de recerca GEPS-UAB. És especialista en l’estudi de les desigualtats educatives. Formació Doctora en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Experiència Ha liderat nombrosos projec…
Veure’n més