Vols millorar l’educació? Busquem director/a d’estratègia contra l’abandonament escolar

Referència “DIRABAND”

La Fundació Bofill impulsa els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar la societat i oferir una educació de qualitat per a tothom.

L’abandonament escolar prematur és un problema de primer ordre d’equitat educativa que posa en qüestió la capacitat del nostre sistema educatiu per generar oportunitats d’èxit per a tothom. Any rere any, un de cada sis joves abandona el sistema educatiu a Catalunya sense haver assolit cap titulació acadèmica per sobre de l’ESO. Però un sistema educatiu inclusiu i equitatiu no pot normalitzar que un 17,4% dels seus joves abandonin de forma prematura la seva trajectòria educativa. Calen apostes fermes i mesures urgents per afrontar aquest repte tant des de la política pública com des de la multiplicitat d’actors que formem part de la comunitat educativa del país.

T’interessaria sumar-te a aquest repte? T'estem buscant!

Relacionat: Busquem un/a coordinador/a de projecte contra l’abandonament escolar

Busquem un/a director/a per liderar l’estratègia contra l’abandonament escolar prematur de la Fundació. Haurà de dirigir, coordinar i gestionar totes les accions vinculades a aquest focus estratègic en l’àmbit de la recerca, la incidència i la proposta de noves polítiques públiques, així com la generació i desplegament de models i programes efectius per combatre l’abandonament a Catalunya.

Teniu més informació sobre el repte que us proposem i la visió de la Fundació en els enllaços següents:

Àrea on s'inscriu el lloc de feina

Àrea de Programes.

Responsabilitats

• Lideratge, direcció, planificació i desplegament de l’estratègia contra l’abandonament escolar prematur de la Fundació.
  • Disseny i desplegament de campanyes d’incidència per a problematitzar, sensibilitzar i posicionar l’abandonament com a repte clau d’equitat del país, així com proposar i reclamar canvis i mesures per a elaborar un pla de xoc efectiu des de la política pública.
  • Coordinació i seguiment de l’estratègia de recerca en abandonament: encàrrec d’informes, elaboració i mobilització de dades bandera, disseny i desplegament de seminaris de coneixement, i creació de propostes i mesures de noves polítiques públiques juntament amb l’Àrea de Recerca de la Fundació.
  • Interlocució i representació del projecte davant tercers i mitjans de comunicació.
  • Direcció i supervisió del disseny i la implementació de nous programes educatius de lluita contra l’abandonament.
  • Prospectiva i anàlisi a nivell nacional i internacional d’iniciatives contra l’abandonament similars a les que volem plantejar i vehicular a Catalunya.
  • Construcció de xarxes i aliances amb el conjunt dels actors públics i privats associats al fenomen per identificar, reconèixer i promoure agents, iniciatives i solucions de valor contra l’abandonament a Catalunya per a la transferència efectiva de models.
  • Direcció i gestió d’un equip multidisciplinari.
  • Seguiment i avaluació de l’impacte de les accions del programa.
  • Planificació i gestió pressupostària.

Perfil i competències

• Grau, Llicenciatura i/o Màster en l’àmbit de les Ciències Socials.
  • Capacitat de lideratge, planificació, dinamització i visió estratègica.
  • Experiència en la direcció i coordinació d’equips i en un entorn amb múltiples actors.
  • Comprensió del món educatiu de Catalunya, amb coneixements, experiència i motivació per combatre l’abandonament escolar prematur i les problemàtiques associades (absentisme, segregació, fracàs escolar).
  • Trajectòria en la implementació de programes educatius preparats per a la rèplica i la transferència i en campanyes de sensibilització i incidència.
  • Es valorarà coneixements sobre recerca educativa, política pública i metodologies d’innovació per a la transformació social.
  • Alt nivell d’iniciativa i autonomia.
  • Excel·lents capacitats en comunicació escrita, oral i també a l’hora de presentar públicament en català com en castellà. Domini de l’anglès.
  • Domini en la gestió de xarxes socials.

Oferim

• Ser membre de l’equip d’una institució capdavantera en la recerca, el debat i la innovació educativa, implicant-se en la mobilització reflexiva, la incidència pública, les xarxes de professionals i la utilitat del coneixement.
  • Incorporació immediata.
  • Jornada laboral completa.
  • Retribució en funció de l’experiència i vàlua aportada.
  • Contracte indefinit.

Altres

• Si us plau envieu-nos el CV al correu electrònic research@kt-global.com amb la referència “DIRABAND” al cos del missatge. Carta de presentació opcional.
  • Us garantim la confidencialitat del procés de selecció.
  • No es respondrà a cap petició d’informació per via telefònica ni per correu electrònic.
  • Data límit per a la recepció de sol·licituds: 4 d’octubre de 2021.