Uneix-te a l’equip! Cerquem coordinador/a de projecte contra l’abandonament escolar

Referència “COORDABAND”

La Fundació Bofill impulsa els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar la societat i oferir una educació de qualitat per a tothom.

L’abandonament escolar prematur és un problema de primer ordre d’equitat educativa que posa en qüestió la capacitat del nostre sistema educatiu per generar oportunitats d’èxit per a tothom. Una de les estratègies per combatre’l és que tot alumne tingui un referent educatiu en moments clau de la seva trajectòria educativa, amb especial èmfasi durant les transicions entre etapes escolars i fortament dirigit a l’alumnat més vulnerable.

T’interessaria sumar-te a aquest repte?

Relacionat: Busquem un/a director/a d’abandonament escolar

Busquem un/a coordinador/a de projectes per dissenyar i impulsar un nou programa educatiu dirigit a alumnat desavantatjat amb l’objectiu de combatre l’abandonament escolar prematur. Haurà de dissenyar el model, generar la creació de tot l’I+D associat, crear aliances amb prescriptors, captar mentors/es voluntaris i impulsar i gestionar un pilot territorial. El repte serà implementar el projecte durant el curs escolar 2022-2023 i estendre’l per tot el país en els següents cursos tot garantint la seva extensió sota criteris d’equitat, qualitat i impacte.

Teniu més informació sobre el repte que us proposem i la visió de la Fundació en els enllaços següents:

Àrea on s'inscriu el lloc de feina

Àrea de Programes.

Responsabilitats

• Prospectiva i anàlisi a nivell nacional i internacional de programes d’intervenció, d’orientació educativa i de mentoria social contra l’abandonament similar al que volem plantejar i vehicular a Catalunya.
  • Disseny, impuls i desplegament d’un model de programa propi de lluita contra l’abandonament escolar prematur.
  • Coordinació i gestió d’un primer pilot territorial vinculat a municipis, centres educatius i entitats socials durant el curs escolar 22/23.
  • Generar aliances i acords amb els prescriptors principals de diversos territoris del país: ajuntaments, centres educatius i entitats socials.
  • Impuls d’una campanya per a la captació de mentors/es voluntaris.
  • Disseny del model de capacitació i fidelització de les mentores i mentors voluntaris, així com seguiment i orientació a tot l’alumnat mentorat.
  • Interlocució i gestió d’acords amb Administració Pública, institucions i altres organismes.
  • Impuls i construcció d’aliances per garantir la sostenibilitat econòmica i financera de les accions del projecte.
  • Vetllar per l’estratègia de creixement del programa, reinvertint tot el coneixement que es generi en el pilot per millorar la qualitat, l’extensió i l’impacte del model en noves edicions.
  • Seguiment i avaluació de les accions, resultats i impacte del programa.
  • Generació de l’I+D i les metodologies necessàries per al desplegament de les accions.
  • Disseny i planificació d’actes públics i de transferència de coneixement per a la comunitat vinculada a la iniciativa.
  • Elaboració i coordinació de les publicacions i els documents de treball del projecte.
  • Disseny i gestió del pla de comunicació del programa: web, xarxes socials, testimonis, etc.
  • Planificació i gestió pressupostària: definició d’encàrrecs, valoració de pressupostos, interlocució i seguiment de tasques, etc.

Perfil i competències

• Grau, Llicenciatura i/o Màster en l’àmbit de les Ciències Socials.
  • Capacitat de disseny, planificació, coordinació i gestió de projectes.
  • Experiència en l’àmbit de l’acompanyament i l’orientació educativa i la mentoria social. Es valorarà trajectòria en el disseny i implementació de programes de mentoria en l’àmbit de alumnat d’educació obligatòria i postobligatòria.
  • Comprensió del món educatiu de Catalunya, amb coneixements, experiència i motivació per combatre l’abandonament escolar prematur i les seves problemàtiques associades (absentisme, segregació, fracàs escolar).
  • Alt nivell d’iniciativa i autonomia.
  • Habilitats d’empatia, comunicatives i relacionals, amb capacitat per involucrar una comunitat de persones voluntàries i compromeses amb el projecte.
  • Excel·lents capacitats en comunicació escrita, oral i també a l’hora de presentar públicament en català com en castellà. Domini de l’anglès.
  • Domini en la gestió de xarxes socials.

Oferim

• Ser membre de l’equip d’una institució capdavantera en la recerca, el debat i la innovació educativa, implicant-se en la mobilització reflexiva, la incidència pública, les xarxes de professionals i la utilitat del coneixement.
  • Incorporació immediata.
  • Jornada laboral completa.
  • Retribució en funció de l’experiència i vàlua aportada.
  • Contracte indefinit.

Altres

• Si us plau envieu-nos el CV al correu electrònic research@kt-global.com amb la referència “COORDABAND” al cos del missatge. Carta de presentació opcional.
  • Us garantim la confidencialitat del procés de selecció.
  • No es respondrà a cap petició d’informació per via telefònica ni per correu electrònic.
  • Data límit per a la recepció de sol·licituds: 4 d’octubre de 2021.