Coneix dos projectes que connecten temps i espais educatius

La crida Comunitats que Eduquen, en el marc del programa Educació 360, ha ofert les eines i els recursos necessaris a 30 projectes comunitaris per a que repensessin les seves iniciatives amb l’objectiu d’oferir més i millors oportunitats educatives en tots els temps i espais de la vida dels infants i joves i connectar l’educació i els aprenentatges entre el temps lectiu i el no lectiu. Dos d’aquest projectes són:

Els escacs un projecte per compartir impulsat pel Centre Cívic Campclar i el Punt Òmnia té per objectiu oferir respostes a les necessitats socioeducatives dels infants i joves que es troben en una situació d’especial vulnerabilitat al barri de Campclar de Tarragona. Mitjançant el treball cooperatiu amb els centres educatius del barri  el projecte promou la creació d’espais de joc comunitaris, l’aprenentatge i us de les noves tecnologies i sobretot l’aprenentatge del joc dels escacs amb totes les connotacions positives que aquest aporta. La participació dels infants i joves en el projecte ha permès despertar en ells l’interès per l’aprenentatge, la creativitat i la millora de la capacitat en la resolució de problemes en un entorn de lleure on l’educació formal i no formal és fusionen.

El projecte Juguem? impulsat per l’Ajuntament de Salt i la col·laboració de la Fundació Atenea engloba un conjunt d’activitats de caire lúdic, cultural i esportiu que complementen l’aprenentatge i autonomia dels infants, dels  joves i de les seves famílies a través d’un suport socioeducatiu que promou l’adquisició d’hàbits i valors envers l’entorn escolar i l’espai públic.

Les accions que es porten a terme estan obertes a tots aquells  infants i  joves, i a les respectives famílies, que viuen a Salt i que per la seva situació socioeconòmica sovint queden al marge de l’oferta educativa no formal.