Dues iniciatives que promouen l’Educació 360: No perdis el nord / Espai Educatiu Trinitat Jove
17/10/2018
Des de la crida Comunitats que Eduquen treballem per a impulsar l’Educació 360. Per fer-ho hem dissenyat espais de capacitació i acompanyament per a que 30 projectes comunitaris puguin repensar les seves iniciatives per a oferir aprenentatges de qualitat per a tothom en tots els temps i espais de la seva vida i connectar l’educació i els aprenentatges entre el temps lectiu i el no lectiu. Dos d’aquests projectes són:
El projecte No perdis el nord, impulsat per l’Oficina Jove del Pallars Sobirà pretén donar resposta a la necessitat d’acompanyar el procés de desenvolupament personal i autònom de l’alumnat de 3er i 4art de l’ESO de la comarca dels Pallars Sobirà. La iniciativa els ofereix eines per millorar les seves competències personals i socials i propostes que promoguin la seva motivació, creativitat i cohesió. El propòsit és que cada jove pugui focalitzar i construir el seu propi projecte personal i/o col·lectiu en aquesta etapa vital de descoberta del món i d’un mateix.
Per fer-ho incorporen al conjunt d’agents formals i no formals de la comunitat educativa al projecte aprofundint en la “construcció d’un model d’intervenció” compartit i dissenyant una metodologia que faci operatiu el treball en xarxa entre tots els agents implicats.
El projecte Espai Educatiu Trinitat Jove impulsat per l’Institut Escola Trinitat Nova té per objectiu incrementar la vinculació al barri dels infants i joves. Actualment el 82% d’infants i joves de 3 a 18 anys realitzen la seva formació fora del barri i moltes de les activitats relacionals o d’educació no formal les desenvolupen en equipaments i propostes dels barris veïns.
Per promoure l’arrelament dels infants i joves al barri l’institut escola incorpora nous professionals (educadora social, dinamitzadors, TIS, promotora…) a l’equip docent afavorint així la connexió de l’espai lectiu amb el no lectiu . El projecte és una proposta oberta a totes les famílies del barri que vol crear espais i experiències educatives fora de l’activitat docent construint objectius comuns amb la resta de la comunitat. Tot plegat configura un sol projecte educatiu global per un territori que requereix de projectes vertebradors.