El programa Mentora busca entitats, ajuntaments i instituts que vulguin impulsar el projecte al seu territori

• La Fundació Bofill obre una crida per entitats, ajuntaments i instituts que vulguin impulsar el projecte MENTORA, un programa de mentoria educativa per acompanyar joves d’entre 14 i 18 anys en les etapes de transició educativa.
  • L’abandonament escolar és un dels grans reptes socials i educatius que tenim a Catalunya, i els programes de mentoria contribueixen a que el jovent continuï estudiant
  • Les persones interessades en enviar la candidatura, ho han de fer a través del web: https://www.mentora.cat/impuls...

Barcelona, 6 de març de 2024

L’abandonament escolar prematur és un problema social que preocupa gran part de la societat catalana. Tenim una de les taxes d'Abandonament Escolar Prematur més altes d’Europa, un 14% de l’alumnat català no completa l'educació secundària postobligatòria, i sabem que aquesta dada és superior pel jovent en situacions socioeconòmiques més difícils.

El programa Mentora emergeix amb una resposta coordinada i escalable per abordar a nivell local les necessitats educatives de l’alumnat a través de la mentoria.

Davant d’aquesta realitat, el programa Mentora emergeix amb una resposta coordinada i escalable per abordar a nivell local les necessitats educatives de l’alumnat a través de la mentoria.

Consisteix en crear relacions de confiança entre un o una adolescent i una persona voluntària a través de sessions de mentoria setmanals durant les quals les parelles realitzen activitats culturals, lúdiques o socials fora de l’ambient de l’institut.

La recerca demostra que la mentoria socioeducativa és una metodologia eficaç per prevenir l'abandonament escolar prematur. Destaquen els seus efectes positius en el benestar emocional, les expectatives educatives i la vinculació al centre educatiu per part dels nois i noies. Mentora es suma com una solució pràctica, connectant voluntaris i voluntàries amb l’alumnat que ho necessiti, per fomentar el desenvolupament de la seva autonomia en la presa de decisions envers el seu futur educatiu.

Mentora convida a entitats socials, ajuntaments, consells comarcals i centres educatius a posar en marxa el programa Mentora al seu territori. El programa és gratuït per als equips impulsors locals, que rebran una formació i totes les eines per dur a terme el programa així com un seguiment per part de l’equip de Mentora sense cap cost.

Ets un ajuntament, un institut, o una entitat social? Impulsa Mentora!

Per conèixer millor el programa: