Es pot combinar equitat, innovació i corresponsabilitat educativa?

Com poden les institucions d'excel·lència catalanes afavorir l'equitat educativa? Com facilitar el partenariat amb aquestes entitats per implementar processos d'innovació educativa? A la revista Aula ens ho expliquen el protagonistes.

Com poden les institucions d'excel·lència catalanes ajudar a millorar la capacitat d'atracció dels centres educatius en pro de l'equitat educativa? Com facilitar la transferència de coneixement d'aquestes institucions cap als centres educatius? Com facilitar que el partenariat amb aquestes entitats afavoreixi processos d'innovació educativa?

El programa Magnet. Aliances per a l'èxit educatiu impulsa processos d'innovació educativa en partenariat amb institucions d'excel·lència per tal de millorar l'equitat educativa. Com ho fa? Connectant "el coneixement i la projecció social d'una institució partner" amb el "saber pedagògic d'un equip de Mestres" a través d'un "assessorament de qualitat vinculat al currículum competencial".

Es tracta d'un procés lent, que permet posar les bases organitzatives i metodològiques per a que els canvis i innovacions siguin possibles. No és un repte fàcil, però el compromís de totes les parts fa que sigui possible i molt motivador!

En el monogràfic Magnet. Aliances per a l'èxit educatiu que publiquen aquest mes d'octubre les revistes Guix, elements d'acció educativa i Aula de innovació educativa veureu com ho viuen el protagonistes: entitats, escoles i formadors:

- L'empremta del passat per construir el futur (escola Samuntada de Sabadell amb l'Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont)

- Magnet, un regal per a l'escola (escola Josep Ma de Sagarra i Museu d'Art Contemporani de Barcelona)

- Un submarí a l'escola! (escola Eduard Marquina i Institut de Ciències del Mar)

En aquest monogràfic coordinat per Roser Argemí (Fundació Jaume Bofill) i David Vilalta (Institut de Ciències de l'Educació de la UAB) també s'expliquen les claus per entendre aquest programa impulsat per la Fundació Jaume Bofill en col·laboració amb el Departament d'Ensenyament.

Més informació aquí.