La comunicació del projecte de centre

L'estratègia de comunicació és un element clau en els projectes magnet, per visibilitzar millor de cara a fora qui som, com treballem i quins valors tenim.

Per això el dilluns 14 de maig els centres educatius que participen en el programa "Magnet. Aliances per a l'èxit educatiu" van fer una sessió monogràfica per parlar del tema de la comunicació, en especial dels canals de comunicació, per veure com poden millorar i ajudar-nos a projectar la nostra activitat de cara a fora. La sessió es va centrar sobretot en les orientacions per millorar el web dels centres educatius, redactar posts amb contingut que permetin explicar els processos d'aprenentatge que hi ha darrera les nostres activitats, utilitzar el Twitter per divulgar l'actualitat del nostre centre d'una manera més estratègica, etc.

Per començar la sessió, van reflexionar sobre aquesta idea:

"Allò que no es comunica no existeix"

Sovint els centres educatius fem molt bona feina, però ens costa trobar el temps, les eines i les estratègies per explicar-ho a les famílies, el nostre entorn, i la comunitat educativa en general...

Però perquè és important comunicar?

  • Perquè per als centres Magnet és fonamental que l’entorn els conegui i tingui una imatge diferent de l’actual, de manera que millori la seva percepció social.
  • Perquè els centres educatius senten la necessitat de compartir el que passa al centre i a l’aula, sobretot quan això és emocionant i engrescador.
  • Perquè els centres educatius configuren una comunitat que se sent part de l’entorn, i per això necessiten eines per comunicar-se amb la seva xarxa.

Per definir la pròpia estratègia de comunicació és important que cada centre debati amb tot el claustre i es faci preguntes com:

Algunes preguntes en relació amb la identitat del centre:

Qui som? Quins valors tenim? Què ens fa ser com som? Com volem que ens vegin?  Quina percepció té la gent del centre educatiu? I de l’equip del centre? És la identitat que volem transmetre? Quins valors tenim com a professionals? I com a persones?

Algunes preguntes en relació amb la comunicació exterior:

La necessitat:  Per què hem de comunicar?

Els objectius: Quins són els nostres objectius en relació amb la comunicació?

Els destinataris: Amb qui ens volem comunicar? Quins grups de destinataris tenim? Qui són? Què volen? Què necessiten? Què valoren? Quines són les seves preguntes i intencions? Mitjançant els canals i les estratègies estem arribant als destinataris?

El(s) missatge(s): Què volem comunicar? Què volem reflectir? Quines idees volem transmetre? Quins valors volem compartir? Quins són els nostres missatges clau?

Els canals de comunicació: Quins canals de comunicació tenim? Què estem dient en aquests canals? Quins objectius tenim amb cada canal de comunicació? Com ha de ser el canal per als destinataris?

Les accions i estratègies: Qui ha de comunicar? Què podem fer per assolir els objectius? Quins productes o materials tenim per comunicar? Quines estratègies comunicatives disposem? Ens permeten transmetre allò que volem? Com els podríem millorar? Com crearem xarxa amb l’entorn? Com ampliarem les relacions?

Per a més informació sobre l'estratègia de comunicació del projecte de centre, podeu consultar aquest material: /publicacions/comunicacio

 

Notícies

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar