L'EDhack s'obre arreu del territori, t'hi sumes?

El context educatiu actual demana diàlegs entre sectors complementaris i professionals diversos, i per a fer-ho es fa necessari desenvolupar projectes i experiències innovadores i creatives. L'objectiu és donar resposta als reptes educatius, socials i culturals de la comunitat per així poder definir conjuntament el futur de les nostres ciutats. Amb aquest propòsit, sorgeix el projecte EDhack una experiència vibrant, col·laborativa i creativa basada en la cocreació i el treball en equip on tothom que hi participa aporta les seves experteses, coneixements i passions per crear projectes que donen resposta al repte proposat.

Com funciona? A partir de tres fases que transcorren al llarg cinc/sis mesos aproximadament: La primera l'escalfament on es posen les bases del projecte i es defineix l'equip promotor, es defineix el repte, alhora que es creen les aliances oportunes, finalment es comunica i es dóna conèixer; en segon lloc la Hackató, el punt àlgid del projecte: Dos dies, 100 persones i un equip de facilitadors i de mentors treballen per a donar la millor solució al repte acordat. A la hackató es COnnecta moment de crear l'equip i on es defineix projecte; per després passar al moment on es COnstrueix, un prototip, i per últim es COmparteix, es presenta la solució, és l'hora de celebrar els aprenentatges i guanyar el suport per continuar. La tercera i última fase de l'EDhack és l'acompanyament, enfocada a donar el suport, a fer xarxa i la capacitació necessària per acompanyar els projectes per aconseguir impacte a la comunitat.

Després de les experiències enriquidores al barri del Raval i a la ciutat de Girona volem estendre aquest model arreu del territori!, t'apuntes? És el moment d'oferir les eines necessàries perquè les persones que s'hi sentin cridades, puguin esdevenir les protagonistes de l'onada de renovació educativa que viu el país.

Contacte: pmares@fbofill.cat