Mentora, un nou programa perquè tot el jovent continuï estudiant

• La Fundació Bofill impulsa MENTORA, un nou programa de mentoria educativa per acompanyar joves d’entre 14 i 18 anys en les etapes de transició educativa.
  • L’abandonament escolar és un dels grans reptes socials i educatius que tenim a Catalunya, i els programes de mentoria contribueixen a que el jovent continuï estudiant i així pal·liar les desigualtats educatives.
  • Vols ser un impulsor local de MENTORA des del teu territori i descobrir el potencial de la mentoria per reduir l’abandonament? Ajuntaments, centres educatius, entitats socioeducatives… sumeu-vos-hi!
  • Ja pots inscriure’t a una sessió informativa o bé directament presentar la teva candidatura abans del 31 de maig.

Barcelona, 3 de març de 2023

A Catalunya, un de cada sis joves deixa els estudis abans de graduar-se en Batxillerat o FP de grau mitjà. Molts d’aquests joves, a més, ho fan sense tenir ni tan sols l’ESO. Per posar-ho en perspectiva, el 2022 van deixar el sistema educatiu més de 97.000 persones, això equival a la capacitat del Camp Nou o a 3.200 aules plenes.

La diferència entre continuar o abandonar els estudis abans d’acabar la secundària postobligatòria pot marcar profundament l’accés a possibilitats d’una vida plena per als joves. Continuar estudiant és tenir accés a més oportunitats personals i professionals i, per tant, la clau per a una societat més igualitària, democràtica i cohesionada.

L’abandonament escolar és un dels grans reptes que tenim a Catalunya, i com a tal cal que des de tots els àmbits i administracions s’actui per fer-hi front.

Com ja han demostrat moltes bones pràctiques a Catalunya, la mentoria pot contribuir a reduir aquestes desigualtats donant acompanyament personal i educatiu a l’alumnat durant les transicions educatives a l’educació secundària. I pot fer-ho gràcies a la mobilització de la societat civil, ajuntaments, instituts i entitats socioeducatives…

MENTORA és un programa de mentoria educativa perquè cada vegada més i més joves decideixin continuar estudiant.

Per això, la Fundació Bofill impulsa MENTORA, un nou programa de mentoria educativa per complementar i enfortir la tasca d’acompanyar als adolescents en els moments de transició educativa (sobretot entre 14 i 18 anys) conjuntament amb ajuntaments, instituts i entitats socioeducatives que l’impulsaran localment.

MENTORA és un programa de mentoria educativa es podrà dur a terme amb alumnat de cada territori gràcies a voluntaris i voluntàries seleccionades i formades, i amb monitorització d’equips professionals. L’objectiu és aconseguir que cada vegada més i més joves decideixin continuar estudiant. Gràcies a l’acompanyament de persones del seu entorn que complementaran la tasca que ja fan professionals i famílies, tot passant estones de qualitat amb ells i elles, tenint converses significatives i fent activitats per tenir la informació, les capacitats i el suport per tirar endavant.

La Fundació Bofill ha presentat MENTORA en una jornada a entitats, centres educatius, ajuntaments i agents educatius que es vulguin sumar a la proposta i impulsar el programa Mentora amb adolescents i joves del seu territori. La iniciativa ha estat dissenyada a partir del coneixement i aprenentatges provinents d’experiències de mentoria educativa amb l’objectiu que es pugui impulsar per part dels equips locals. Aquí pots recuperar el vídeo de la jornada de presentació:

Relacionat: Llegeix l'article Catalunya, terra de mentoria per facilitar les transicions educatives

Els equips que vulguin sumar-s’hi per impulsar Mentora el curs vinent poden inscriure’s a una sessió informativa o bé directament presentar la seva candidatura abans del 31 de maig.

Si vols saber-ne més, entra al web del projecte i suma't a MENTORA!