Seminari web: de PISA a l'Aula
14/10/2014
DE PISA A L'AULA. Reflexió pedagògica a propòsit dels resultats PISA per a la millora de la pràctica educativa
Com millorem les competències matemàtiques i científiques?
Des de fa deu anys la Fundació Jaume Bofill ofereix una anàlisi de les dades PISA per a Catalunya.
Amb els darrers resultats (PISA 2012, publicats per l'OCDE al 2013) es vol acompanyar aquesta anàlisi amb un debat pedagògic entre els diferents agents educatius vinculats a la praxis educativa.
El primer eix de debat gira al voltant de l'aprenentatge de les matemàtiques - àmbit central de les proves d'enguany- i les ciències. Quin paper juguen els contextos d'aprenentage? Com proposar activitats d'aprenentatge favorables a la diversitat d'alumnes? Quina vivència té l'alumnat cap a les matemàtiques? Quina aportació fan i poden fer les tecnologies? Són algunes de les preguntes que posarem a discussió.
El projecte té una triple dinàmica. En la primera, grup motor format per docents, tècnics i acadèmics, orienta els continguts i les preguntes del treball en seminari a porta tancada amb una vintena de professionals diversos. Els resultats d'aquest seminari es posaran a discussió en un seminari en línia obert a tota la comunitat educativa per aprofundir i avançar en les propostes de millora dels contextos d'aprenentatge científic i matemàtic; guardeu-vos la data: 12 de noviembre de 2014.
A través del web www.pisa.cat es pot accedir tant a les dades PISA com al recull de les idees generades als diferents espais de debat; també podreu participar i seguir el seminari en línia. Podeu seguir-nos també a #fjbpisa.
A partir del mes de novembre s'organitzarà el debat al voltant del segon eix temàtic proposat: "Benestar al centres i lideratge educatiu: Com promovem lideratges que generin entorns d'aprenentatge equitatius i d'excel·lència?"