Una vintena d’ajuntaments s’incorporen a l’Aliança Educació 360

Les adhesions que ha sumat l’Aliança Educació 360, durant les darreres setmanes, tindran un impacte notable en el projecte. Als onze municipis, que ja treballen en experiències pilot,  s’hi han afegit una vintena nous ajuntaments de la província de Barcelona que han decidit acordar, en sessió plenària o en junta de govern, passar a formar part de l’Aliança.

Amb la seva adhesió, els ajuntaments  assumeixen el Manifest de l’Aliança  i el document de compromisos alhora que es comprometen a promoure projectes d’Educació 360  al seu municipi. La Diputació de Barcelona assessorarà en la diagnosi, plantejament i desenvolupament dels seus projectes amb dues sessions formatives que durà a terme els propers 28 de juny i 5 de juliol. A més, també se’ls oferirà la possibilitat de contactar i conèixer, sobre el terreny, d’altres experiències municipals i se’ls donarà accés a la informació i recursos de l’Aliança.

Els governs locals que s’han adherit o tenen previst fer-ho en les properes setmanes són Argentona, Canet de Mar, Castellar del Vallès, Castelldefels, Cerdanyola, El Papiol, Mollet del Vallès, Montcada i Reixac, Montornès del Vallès, Sant Adrià de Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Joan Despí, Sant Pere de Vilamajor, Sant Quirze del Vallès, Sant Vicenç dels Horts, Terrassa i Viladecans.

Canvi de mirada i connexió entre els agents educatius

Un dels principals objectius de l’Aliança Educació 360 és generar la connexió dels agents més significatius de la comunitat educativa, com és el cas de les entitats i els centres educatius i tota mena de recursos municipals.

El paper dels ajuntaments, doncs, és fonamental. Són un agent clau alhora de facilitar i promoure experiències que connectin centres educatius i comunitat. Tenen una posició privilegiada per a generar punts de trobada entre els diferents agents educadors, els espais, equipaments i els recursos del municipi creant espais compartits per imaginar solucions, on el dins i fora l’escola es donin la mà i treballin de forma coordinada. Per reforçar aquesta funció, l’Aliança presentarà properament un conjunt de propostes de política municipal per tal que els partits polítics i coalicions que es presentin a les eleccions integrin en els seus programes l’Educació 360 com estratègia dins del proper mandat 2019-2022.

Si estàs interessat en formar part de l’Aliança...

Cada cop són més els ajuntaments que mostren el seu interès en sumar-se al projecte, impulsat per la Diputació de Barcelona, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica i la Fundació Jaume Bofill. Tothom hi està convidat, si vols conèixer l’Aliança i saber com pots incorporar l’Educació 360 al teu municipi, informa-te’n aquí