Vols conèixer projectes comunitaris que aposten per la qualitat i la equitat educativa?

Al setembre, els 30 projectes seleccionats a la crida Comunitats que Eduquen inicien un procés de mentoria individualitzada amb l’objectiu d’orientar-los i acompanyar-los en el procés de reformulació per a incrementar el seu potencial educatiu i alinear-los als principis de d’Educació 360. En vols conèixer dos?

El projecte Aposta X tu, impulsat per la cooperativa Reflexes i el Servei d’Orientació del Pla Jove de Sants Montjuïc, busca minimitzar l’abandonament escolar prematur de l’alumnat de Cicles Formatius de Grau Mig que ha iniciat els estudis sense tenir un nivell competencial suficient per seguir el curs per si sol. La gestió de la diversitat, les dificultats d’aprenentatge, experiències acadèmiques poc satisfactòries i nivells d’autoestima i confiança força minvats són alguns dels factors als que el projecte vol donar resposta mitjançant un acompanyament personalitzat de l’alumnat participant als qui els hi ofereix eines, estratègies i tècniques per poder tirar endavant els estudis amb garanties d’èxit. Per fer-ho treballen en petits grups i emprant metodologies vivencials, encoratjadores i actives, que permeten a l’alumnat fer-los protagonistes del seu procés d’aprenentatge. Aquest projecte es realitza amb la estreta implicació de l’equip directiu i tutors/es dels centres educatius Rubió i Tudurí i La Mercè de Barcelona.

El projecte #I3, Itinerari Individual Inclusiu, impulsat per la Fundació Ser.Gi, neix de la necessitat de crear figures i espais de referència integradors i cohesionadors per als joves del municipi de Lloret de Mar d’entre 12 i 16 anys. Com a principals finalitats té reduir el seu risc d’exclusió , potenciar la seva autonomia personal a través de processos d’apoderament, així com afavorir la participació activa en el seu entorn. Per donar resposta a aquests objectius el projecte ofereix als joves la possibilitat de fer activitats de lleure educatiu vinculant-les a un pla de treball redactat conjuntament amb el jove on s’acorden un seguit d’objectius a assolir. Paral·lelament es du a terme una tasca d’acció comunitària on es pretén treballar coordinadament i cooperativament amb tots els agents de la comunitat que intervenen amb els joves.

Notícies

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar