Vols conèixer dos projectes de la crida Comunitats que Eduquen?
25/06/2018
Eduquem junts per una conmunitat educativa és el projecte educatiu compartit entre les entitats educatives que actuen al barri de Camps Blancs de Sant Boi de Llobregat, un entorn socialment desfavorit on la majoria de famílies tenen moltes dificultats per accedir al mercat laboral i a un habitatge digne.
La funció d’aquest projecte és possibilitar les majors i millors oportunitats educatives dels infants i els joves de Camps Blancs, connectant l’educació formal i no formal. Aquestes oportunitats es fan possibles a partir de la creació d’activitats de suport educatiu a l’escola, activitats d’innovació educativa, d’activitats extraescolars de qualitat dins i fora de l’escola, accions conjuntes de les diferents entitats en diferents comissions.
Les entitats educadores que van iniciar aquest projecte són l’Esplai Eixida i l’Escola Montbaig, que comparteixen la majoria dels seus usuaris, disposen d’espais de coordinació entre els equips educatius i les direccions. Aquest treball col·laboratiu fa que l’acció educativa de les dues entitats sigui completament transversal. Actualment al projecte s’han incorporat la majoria d’entitats educatives del barri.
Un altre projecte participant és el de Santa Coloma Sona, una iniciativa comunitària que pretén generar aliances entre una entitat musical de la ciutat i les escoles del municipi. L’objectiu és apropar i sensibilitzar en la iniciació musical a nens i nenes que en condicions normals, mai tindrien accés a aquesta formació. Això fa que Santa Coloma Sona contribueixi a l'apoderament d’infants i joves mitjançant l'aprenentatge dels instruments orquestrals i la vinculació amb el seu territori. Hi participen en el projecte l’equip docent de l’Escola Municipal de Música Can Roig i Torres i el Casal de Mestre de Santa Coloma.
La principal necessitat a la qual vol seguir donant resposta el projecte és reduir les desigualtats educatives i promoure una societat més cohesionada.
Aquest tipus d’iniciatives són imprescindibles per fer avançar l’equitat educativa ja que no només compensen desigualtats socials o econòmiques sinó que sovint donen accés a recursos culturals i socials que amplien l’univers dels infants i joves.
Les dues propostes han participat en el procés de capacitació que els ha de permetre reflexionar i repensar les seves iniciatives per alinear-les als principis de l’Educació 360, educació a temps complet.