Des de 2005, l’Anuari de l'educació de la Fundació Bofill diagnostica els principals indicadors i tendències educatives a Catalunya i ofereix reflexions i propostes per a la seva millora. Aquesta publicació ha esdevingut de referència i cada edició és un reflex rigorós de l’actualitat educativa.
Cèsar Coll
Investigador en Psicologia de l’Educació.
Formació
Llicenciat en Psicologia i Doctor en Psicologia per la Universitat de Barcelona. Llicenciat en Psicologia Genètica i en Càlcul Numèric per la Université de Genève.
Experiència
Professor emèrit de Psicologia de l’Educació de la Universitat de Barcelona. Ha estat impulsor i coordinador del Màster i el Doctorat Interuniversitari de Psicologia de la Educació. Com a coordinador del Grup de Recerca sobre Interacció i Influència Educativa (GRINTIE), ha impulsat projectes de recerca, innovació i intervenció centrats en les pràctiques educatives. Ha col·laborat com assessor en processos de reforma educativa i curricular.
Projectes
Ha dirigit projectes de recerca sobre, entre altres temes, el disseny i el desenvolupament del currículum escolar, l’anàlisi de les pràctiques educatives, l'orientació i la intervenció psicopedagògica, la identitat d’aprenent, la personalització de l’aprenentatge i l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació. Es autor i coautor de diverses publicacions sobre aquestes temàtiques.
Ha codirigit l'Anuari 2020 i dirigit la publicació Currículum i ciutadania. També ha estat ponent en un bon nombre d'actes públics i seminaris relacionats amb la personalització de l'aprenentatge o el currículum escolar, entre d'altres.
Més informació d'interès
Projectes
Involucrats a la iniciativa
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat
Actes
Ha format part dels actes següents
-
Del currículum a l’aula. Fer realitat l’aprenentatge competencial als centres educatius
Del currículum a l’aula. Fer realitat l’aprenentatge competencial...
Fa molts anys que la comunitat educativa comparteix la necessitat de fer realitat una educació basada en competències. I no són pocs els centres educatius que han...
12/11/2021 09:30h - 13:30h
MACBA
Més informació -
Aprenent per projectes: estratègies i programes que funcionen
Aprenent per projectes: estratègies i programes que funcionen
En els darrers anys a Catalunya, l’aprenentatge basat en projectes ha guanyat popularitat sota el paraigües d’organitzacions internacionals, governs i centres...
12/12/2019 16:30h - 16:30h
La Sala - Espai Francesca Bonnemaison (Sant Pere Més Baix, 7. Barcelona)
Més informació -
Una exigència indefugible: La personalització de l’aprenentatge amb mirada 360
Una exigència indefugible: La personalització de l’aprenentatge...
La recerca ens diu que els aprenentatges més sòlids i significatius, són aquells que aconsegueixen connectar els coneixements, les actituds i habilitats amb els...
14/05/2019 16:00h - 18:30h
Escola Octavio Paz. (Mallorca, 657, Bcn)
Més informació -
Del currículum competencial a la transformació educativa
Del currículum competencial a la transformació educativa
N’hi ha prou amb canviar el currículum perquè canviï l’aprenentatge dels infants a l’escola? Quins altres canvis són necessaris? I què els pot fer possibles?
13/03/2018 08:15h - 13:00h
Auditori del Cosmocaixa
Més informació -
Construïm l’Educació360
Construïm l’Educació360
Arrenca l’Aliança Educació 360, una iniciativa oberta per connectar i integrar totes les oportunitats educatives a Catalunya. Ho farem amb els municipis, les xarxes i...
29/01/2018 10:00h - 18:00h
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
Més informació -
Jornada: Agrupaments a l’aula i tutorització individual
Jornada: Agrupaments a l’aula i tutorització individual
NOVETAT: Oberta la inscripció per Streaming. Segueix l'acte en directe
25/11/2015 08:00h - 13:00h
Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'
Més informació