Fundació Bofill

Anuari 2020

Completat

L’Anuari 2020: L’estat de l’educació a Catalunya revisa els principals indicadors sobre la realitat del sistema educatiu català i aporta propostes al voltant dels desafiaments que planteja la necessitat d’avançar cap a una educació de qualitat i generadora d’oportunitats per al conjunt de l’alumnat.

Les col·laboracions recollides en aquest Anuari 2020, a càrrec de deu experts coordinats per César Coll i Bernat Albaigés, aborden alguns dels desafiaments educatius més punyents que compartim amb els països del nostre entorn. I ho fan partint de la realitat del sistema educatiu català, de les seves fortaleses i febleses.

D’acord amb aquest plantejament, l’Anuari posa de manifest que, malgrat els esforços que s'han fet i els avenços assolits, el nostre sistema educatiu té encara assignatures pendents: estancament de les trajectòries educatives i abandonament, bretxa digital, desigualtats d’accés a l’educació 0-3 anys i al lleure, dèficits en la cobertura de beques i en la despesa educativa, entre d’altres.

Partint d’aquesta realitat, els autors analitzen i ofereixen propostes al voltant dels desafiaments que planteja la necessitat d’avançar cap a un sistema educatiu capaç de satisfer les necessitats d’aprenentatge de l’alumnat en aquestes primeres dècades del segle XXI: innovació educativa, noves necessitats d’aprenentatge, temps i espais educatius, formació docent, TIC, equitat. Un darrer capítol, a càrrec dels directors de l’Anuari, esbossa un seguit de propostes per afrontar i superar tant les febleses i mancances que arrossega el nostre sistema educatiu com els nous desafiaments a què s’enfronta.

Consulta tots els Anuaris i l’Observatori de l’educació a l’Estat de l’educació a Catalunya.

Per saber-ne més:

    Blog

    Llegeix els articles relacionats

    Video

    No t’ho perdis

    César Coll: reptes i conclusions de l'Anuari 2020

    Presentació Anuari Bofill 2020

    Quins són els tres topalls a la millora educativa? Gerard Ferrer-Esteban. Anuari 2020

    Com avancem cap a un nou model de currículum? César Coll i Raül Manzano. Anuari 2020

    Per què i com potenciar les trajectòries personals d’aprenentatge? Moisès Esteban-Guitart. Anuari 2020

    Com podem combatre les desigualtats en educació? Jordi Serarols. Anuari 2020

    Quin paper juguen les tecnologies digitals en l'educació? Juana M Sancho. Anuari 2020

    Com formem els docents per avançar en la personalització? Teresa Mauri i Antoni Tort. Anuari 2020

    Projectes

    Projectes relacionats

    Equip

    Equip del projecte

    Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

    Acceptar