Joan Manuel del Pozo Àlvarez
“Doctor en Filosofia, professor de la UdG i exconseller d’Educació i Universitats"

Joan Manuel del Pozo Àlvarez

Doctor en Filosofia per la Universitat de Barcelona (UB), és professor emèrit i síndic de la Universitat de Girona (UdG). Fou cofundador i ha estat director de l’Observatori d’Ètica Aplicada a l’Acció Social, Psicoeducativa i Sociosanitària. Ha estat diputat al Congrés i al Parlament, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Girona i conseller d’Educació i Universitats en el darrer govern de Pasqual Maragall. També fou conseller de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

Autor d’EDUCACIONARI. Una invitació a pensar i sentir l’educació a través de seixanta conceptes. Ha traduït al català tres tractats filosòfics de Ciceró, el De natura deorum, el De re publica i les Paradoxa stoicorum, per a la Fundació Bernat Metge. Autor de la traducció directa del llatí original de l’obra clàssica del pensament polític Utopia de Thomas More. És autor de l’assaig d’ètica urbana Ciutats de valors, ciutats valuoses i coautor amb Ulises Cortés del recull de diàlegs mantinguts a la Butaca Casademont La intel·ligència (artificial) a la butaca.

Manté una intensa activitat com a conferenciant aquí i en diversos països entorn de temes d’educació, filosofia, ètica i política.

Actes

Ha format part dels actes següents