![Publicació Publicació](common/project/images/item-1x1.png)
L’estat de l’educació a Catalunya. Anuari 2016
CompletatQuina és l’evolució de l’educació al nostre país? Quins efectes ha tingut la crisi sobre la qualitat i l’equitat en educació? Com estan influint els canvis demogràfics o les polítiques educatives dels últims anys? Quines són les prioritats que han d’orientar la reinversió en educació en un escenari de reactivació econòmica?
Mitjançant el seguiment de l’evolució dels pilars fonamentals de l’educació en els últims anys, l’Anuari 2016 ofereix una radiografia actualitzada i quantificada de la situació de l’educació al nostre país per facilitar el debat entre tota la comunitat educativa i la presa de decisions que han de millorar l’educació a Catalunya. Aquest anuari se suma a les anteriors edicions i actualitza les dades de l’anuari 2013 sobre l’estat de l’educació a Catalunya. En aquest sentit, a diferència de l’anuari 2015 que analitzava de forma qualitativa els ‘Reptes de l’educació a Catalunya’, un primer bloc de l’Anuari 2016 fa un seguiment d’un sistema d’indicadors que copsa l’evolució dels elements clau de l’èxit educatiu i els seus condicionants a Catalunya.
El segon bloc de l’Anuari 2016 s’elabora a partir d’un treball monogràfic dut a terme per diferents experts/es en diversos àmbits de coneixement, centrat en l’evolució de l’educació durant aquests darrers anys marcats per la crisi. Aquesta anàlisi permet identificar les principals prioritats que han d’orientar la reinversió en educació en un escenari de reactivació econòmica. El tercer bloc, fa una anàlisi de l’agenda política i el desenvolupament de polítiques educatives en el període 2013-2016.
Finalment, l’últim bloc de l’Anuari 2016 incorpora conclusions, recomanacions i propostes sobre quines han de ser les apostes i prioritats a Catalunya per fer que l’evolució de l’educació sigui en positiu, és a dir, cap a les màximes cotes d’equitat i qualitat.
Consulta tots els Anuaris i l’Observatori de l’educació a l’Estat de l’educació a Catalunya.
Publicacions
![Publicació Publicació](common/project/images/item-1x1.png)
![Publicació Publicació](common/project/images/item-1x1.png)
![Publicació Publicació](common/project/images/item-1x1.png)
![Publicació Publicació](common/project/images/item-1x1.png)
![Publicació Publicació](common/project/images/item-1x1.png)
![Publicació Publicació](common/project/images/item-1x1.png)
![Publicació Publicació](common/project/images/item-1x1.png)
Notícies
Estigues informat
Projectes
Projectes relacionats
-
L’Anuari dels reptes de l’educació a Catalunya es presenta com un instrument de priorització i mobilització de l’agenda política, que assenyala desafiaments i polítiques prioritàries, identifica palanques de canvi i proposa mesures concretes de transformació.
-
Les col·laboracions recollides en aquest Anuari 2020, a càrrec de deu experts coordinats per César Coll i Bernat Albaigés, aborden alguns dels desafiaments educatius més punyents que compartim amb els països del nostre entorn. I ho fan partint de la realitat del sistema educatiu català, de les seves fortaleses i febleses.
-
El llistat de reptes d’aquest anuari 2018 ha estat construït mitjançant un procés deliberatiu i de treball en seminari d’experts. Com empoderar les escoles complexes, com garantir unes transicions educatives d’èxit per a tothom, com enfortir la col·laboració entre l’escola i la família, com fer dels centres educatius organitzacions que aprenen, quines competències, tecnologies i usos han de conformar l’educació digital a les nostres escoles..., són alguns dels temes triats enguany.
-
Dirigit per en Josep M. Vilalta, a partir d'un treball qualitatiu d'anàlisi i discussió en seminari, l’Anuari 2015 aprofundeix en temes clau com la innovació educativa, la personalització de l’educació, el multilingüisme i la internacionalització de les aules, l’abandonament escolar prematur o l’equitat i l’eficiència del sistema, entre d’altres.
-
L’Anuari de 2013, dirigit per Miquel Martínez i Bernat Albaigés, analitza la crisi econòmica, les reformes estructurals i els canvis al Govern de la Generalitat, fa un focus específic en la situació en què es troben els joves i analitza l’acció de govern entre 2010 i 2013 i les propostes de la controvertida LOMCE.
-
L'Anuari 2011, dirigit per en Miquel Martínez i en Bernat Albaigés, inclou tres novetats respecte les edicions anteriors: amplia la comprensió de l’èxit educatiu, s’inscriu en el debat internacional i proposa polítiques educatives fonamentades en la recerca. L'eix transversal que recorre aquesta edició de l'anuari és l'èxit educatiu.
-
Sota la direcció d’en Ferran Ferrer, aquest Anuari de l’educació analitza una de les èpoques més importants de la història de l’educació a Catalunya amb l’aprovació de la Llei d’Educació (LEC), la primera llei d’educació des de la restauració de la democràcia i l’autogovern a Catalunya.
-
L’Anuari 2006 és un informe objectiu i plural que proporciona una radiografia sobre els punts forts i febles del sistema educatiu català. Sota la direcció d’en Ferran Ferrer i en Bernat Albaigés, compta amb la contribució de diversos especialistes i amb les aportacions de bona part dels exconsellers i exconselleres d'aquell moment.
Coordinació
Coordinadors del projecte
Equip
Equip del projecte
-
Bernat Albaigés Blasi
Bernat Albaigés Blasi, investigador en l'àmbit de l'educació, ha codirigit els Anuaris de l'educació a Catalunya 2006, 2011, 2013, 2016 i 2020, a més de participar en altres projectes, publicacions i actes.
Veure’n més
-
Francesc Pedró Garcia
Francesc Pedró Garcia, director de Polítiques Educatives i desenvolupament docent a la UNESCO (París). Director de L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2016.
Veure’n més