ts7-ed-exploratori-banner-896x1200.png
17:30h - 19:30h

Exploratori: intel·ligència autèntica

HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior Veure mapa

La intel·ligència artificial (IA) ha irromput amb força a l'educació. Especialment entorn del fenomen ChatGPT. S’han generat debats profunds, entorn del futur de les organitzacions educatives al s. XXI, el rol de les persones educadores i, fins i tot, al voltant dels límits de la transformació digital a l’educació. Això ens interpel·la a totes, però especialment a les docents que ja conviuen amb aquesta i altres tecnologies a l’aula. Massa sovint sense orientacions, referents o suports.

Per donar resposta a aquest context, impulsem un Exploratori per l’Equitat Digital. Aquest serà el primer, i estarà centrat en la IA. L’esdeveniment forma part del Laboratori d’Oportunitats Educatives per l’Equitat Digital.

Serà un espai en el qual abordarem el repte des de diverses perspectives: educativa, tecnològica i ètica. Però sobretot, on oferirem recursos i orientacions pràctiques, perquè qualsevol educador pugui construir-se un criteri al respecte la IA, i fins i tot, posar en pràctica una primera experiència a la seva aula. I ho farem en comunitat, de la mà de professionals referents, inquiets i curiosos per saber com aquestes tecnologies poden servir-nos per a millorar l’educació!

Per escalfar motors, compartim amb tu la guia “Els algorismes a examen, on trobaràs un primer aterratge en aquest apassionant tema. T’animem a difondre la guia, compartir reflexions o simplement dir la teva a les xarxes amb l’etiqueta #EquitatDigital.

I sobretot, t’animem a participar presencialment per gaudir de l'experiència completa.

Programa de l’acte:

17:15 h-17:30 h - Obrim portes i cafè de benvinguda.

17:30 h-17:35 h - Benvingudes!

17:35 h-18:25 h - Diàleg exploratori: “IA en els entorns educatius, una mirada calidoscòpica”.

Amb:

• Carles Sierra - Director de l’IIIA-CSIC i President d’EurAI.
  • Núria Vallès-Peris - Sociòloga, investigadora UPC-UAB, especialitzada en els Estudis de la Ciència i la Tecnologia.

Moderat per:

• Coral Regí - Educadora i assessora en transformació educativa.

18:25 h-19:30 h: Tastets d’experiències i tallers

Presentarem 4 experiències de docents que ja estan experimentant la IA a espais educatius. A continuació, els participants podran triar l’experiència en la qual volen aprofundir, en un format de taller més proper i pràctic.

• Proposta 1 - Com fer del ChatGPT el teu millor aliat?
    • Amb en Christian Negre aprendràs a treure profit d’aquesta eina que està en el centre del debat educatiu.
  • Proposta 2 - Com crear una experiència dialògica crítica i ètica sobre la IA amb adolescents fusionant literatura (ciència-ficció) i tecnologia?
    • Amb la Carme Torras aprendràs a facilitar la reflexió ètica de la IA entre adolescents i joves, fusionant l'àmbit humanístic amb el tecnològic a partir de la lectura de la novel·la La mutació sentimental (Pagès Editors, 2008).
  • Proposta 3 - Com crear situacions d’aprenentatge automàtic amb machine learning?
    • Amb en Pablo Duo aprendràs a dissenyar situacions d’aprenentatge per preparar ciutadans crítics i desenvolupar habilitats de pensament computacional amb machine learning.
  • Proposta 4 - Com convertir-te en artista de la IA amb DALL-E?
    • Amb l‘Eduard Muntaner aprendràs crear oportunitats d'aprenentatge enriquides, creatives i ètiques des d'un enfocament artístic.

Exploratori: intel·ligència autèntica
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior