373-banner-ia_600x740-b.png

Els algorismes a examen

Els algorismes a examen és una guia que ofereix a tota la comunitat educativa una reflexió panoràmica en la intersecció entre la intel·ligència artificial (IA) i l'educació. S'hi proposen reptes, s'analitzen solucions, i s'atenen els riscos i oportunitats d'aplicar la IA en contextos educatius. A més, s'exposen experiències de referència a centres educatius, identificades a diverses comunitats autònomes, on l'ús de la IA ja s'està implementant com a eina educativa.

  • Pàgines 72
  • Data 19/12/2022
  • ISBN 978-84-124829-8-0

Els algorismes a examen és una guia que ofereix a tota la comunitat educativa una reflexió panoràmica en la intersecció entre la intel·ligència artificial (IA) i l'educació. S'hi proposen reptes, s'analitzen solucions, i s'atenen els riscos i oportunitats d'aplicar la IA en contextos educatius. A més, s'exposen experiències de referència a centres educatius, identificades a diverses comunitats autònomes, on l'ús de la IA ja s'està implementant com a eina educativa.

Consulta la guia també en castellà

Tenint present que la IA ja és a les aules, cal com a educadors atendre aquesta realitat que ens envolta. Hem de descobrir i divulgar els beneficis de l’ús d'aquesta i, alhora, atendre els potencials perills dels mals usos o dissenys esbiaixats. En aquest sentit, hi ha diversos marcs de legislació i normatives que ofereixen orientacions per garantir els drets dels ciutadans i alhora limitar les pràctiques allunyades de l'ètica. La Declaració de Beijing, el més destacat d'aquests marcs reguladors esmentats anteriorment, afirma que la motivació principal de l'ocupació de la IA ha d'estar focalitzada a beneficiar els humans, garantint sempre els seus drets i llibertats. En el context educatiu, haurem de ser especialment curosos, fent un ús que garanteixi al màxim la seguretat i preservació dels drets dels nostres estudiants, i així poder esprémer les potencialitats de la IA per oferir noves oportunitats i experiències educatives.

Relacionat: La revolució digital no és digital: 3 reflexions per educar les tecnologies que ja ens estan transformant

Per avançar en aquest horitzó, hem col·laborat amb alumnat, docents, investigadores, emprenedores i expertes per confeccionar un recurs que posi llum en un àmbit amb encara moltes ombres, que genera expectatives i suspicàcies per igual.

Des d'aquesta mirada curiosa, crítica i col·lectiva, us convidem a llegir, gaudir i compartir la guia. A més, si estàs desenvolupant un projecte d'IA al teu espai educatiu, o bé coneixes alguna experiència, et convidem a compartir-la amb nosaltres perquè formi part del compendi de bones pràctiques d'IA que estem construint.

Vols saber-ne més?

Autors

Equip implicat

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

Exploratori: Aprendre Fent (resum) | Com invertim més enllà de les eines? (Fab Lab Terres de l'Ebre)

Exploratori: Intel·ligència Autèntica (resum) | IA en els entorns educatius una mirada calidoscòpica

Aprendre fent. Com invertim més enllà de les eines?

Com posem la impressió 3D al servei de la comunitat educativa?

Com regulem la sobreexposició a les pantalles des de la prevenció precoç?

Com fem una avaluació híbrida, formativa i comunitària?

Com provoquem el debat entorn de la privacitat i les dades amb persones joves?

Com donem les primeres passes en IA a l’aula?

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar