7m0-cartell-acte-dia26.jpg
26/09/2023
18:00h - 20:00h

La lluita contra la segregació: som molts i serem més!

Hub Social (C/ Girona, 34; Barcelona) Veure mapa

Combatre la segregació escolar generalment és poc agraït, requereix constància i proactivitat. Són moltes les inèrcies a favor de mantenir la situació actual, i molts els actors interessats en què els espais de convivència i d’aprenentatge dels infants continuïn diferenciats.

Però malgrat això, gairebé 40 AFAs i escoles de 21 municipis diferents vam implicar-nos activament al maig en la campanya “Votes aquí? Matricula aquí els teus fills i filles!” que vam impulsar conjuntament el Col·lectiu d'Escoles contra la Segregació, la Fundació Bofill, la Fundació Secretariat Gitano, Save the Children, l'AFFAC (Associacions Federades de Famílies d'Alumnes de Catalunya), Salt'Educa i l'Associació d'Estudiants Musulmans. A més, hi ha activistes arreu de Catalunya que també mostren inquietuds perquè s’implementin canvis efectius, les converses sobre segregació que al juliol vam difondre a les xarxes socials van comptar amb milers de visualitzacions...

És a dir, des de la societat civil som molts els interessats en què la situació actual canviï! Però el nostre dia a dia tendeix a superar-nos, i les dificultats amb què topem aquí i allí ens poden impedir comptar amb una perspectiva més general.

És per aquest motiu que volem convidar-te a un acte de celebració de la campanya “Votes Aquí” i del conjunt d’accions de dessegregació que tenen lloc arreu del país, des de la convicció que teixir complicitats entre nosaltres és positiu! Ara que comença el curs és el moment ideal per trobar-nos, posar-nos cara, celebrar com va anar tot plegat, agafar ànims col·lectivament, explicar-nos quins projectes tenim i traçar conjuntament noves estratègies! I creure’ns que som molts els interessats en aquesta lluita a favor de la cohesió, i que cada cop en serem més!

A més a més de trobar-nos, també compartirem tres experiències d’arreu de Catalunya que poden ser d’interès per al conjunt dels assistents, i brindarem perquè el curs 23/24 continuem posant el debat sobre la taula dels decisors i de l’opinió pública en general.

Ens hi acompanyes?

Programa de la trobada:

• 18.00h: Obertura de portes (pica-pica networking de benvinguda)
  • 18.30h: Inici formal de la trobada
  • 18.45h: Tres experiències que cal conèixer
    • La bona sintonia AFA-escola del Germanes Bertomeu de Mataró (Carolina Huelva i Pere Mármol)
    • La comissió de segregació de la Xarxa d’Escoles Públiques de Reus (Mònica Villena)
    • L’experiència de joves d’escoles segregades (Wafa Boulahrouz i Iyad Khnachar)
  • 19.15h: Noves accions previstes pel curs 23/24 i Xarxa d’Activismes contra la Segregació
  • 19.25h: Brindis de celebració!
  • 19.30h: Dinàmica relacional en petits grups
  • 20.00h: Tancament

Vols saber-ne més?

La lluita contra la segregació: som molts i serem més!
Hub Social (C/ Girona, 34; Barcelona)