Passaport Edunauta: continuem impulsant l’equitat més enllà de l’escola

El Passaport Edunauta engega nova edició amb força, després de tancar el curs amb més infants que han usat el Passaport i un estiu ple de propostes i d’activitats diverses. Iniciem el nou curs amb reptes il·lusionats i enfocats a continuar ampliant oportunitats educatives a tots els infants, reconeixent els seus aprenentatges i connectant espais d’aprenentatge a través d’accions que contribueixin a construir una política municipal d’educació 360.

El curs passat un espai de creixement i aprenentatges

El curs passat va finalitzar amb la participació de gairebé 11.000 infants edunautes que van tenir al seu abast més de 700 activitats educatives estimulants. Aquestes activitats, distribuïdes a una trentena de territoris, han estat liderades per a més de 200 espais i equipaments que han potenciat l’accés a activitats més enllà de l’escola.

A més, el Passaport Edunauta ha estat present durant l’estiu en diversos formats engrescadors que han permès gaudir de l’eina més enllà del curs escolar, facilitant als infants propostes reptadores per continuar aprenent i gaudint com la seva presència a Festes Majors, en la programació d’activitats d’estiu o al disseny dels Casals d’estiu.

Alguns reptes del nou curs 22/23

Aquest curs, el Passaport Edunauta entoma reptes rellevants per a continuar ampliant i aprofundint en les funcionalitats per tal d’incrementar el seu ús.

Us compartim alguns d’aquests reptes:

- Posar l’equitat al centre de la intervenció: Des del programa volem continuar fomentant l’accés dels infants amb situació de desavantatge social a les oportunitats educatives del territori. Aquest curs volem implicar als equips dels territoris que lideren el programa en la implementació d’estratègies d’acompanyament, informació i prescripció adreçades a aquelles famílies que menys participen en les activitats fora escola. El Passaport Edunauta és un recurs que actua com un trampolí perquè els infants s’engresquin i participin en activitats del seu territori, però per treure el màxim profit de l’eina cal articular actuacions locals que garanteixen i ampliïn una oferta d’activitats fora escola de qualitat.

- Treballar en xarxa amb els agents educatius: Els espais i equipaments del territori tenen un potencial educatiu de gran valor i són una peça clau del projecte amb qui hem de continuar treballant de forma intensa per a promoure més relacions, aprofitar el bagatge comunitari i optimitzar els recursos educatius. Els centres cívics, entitats esportives, teatres, entitats socioeducatives… entre molts més espais poden contribuir a construir una oferta més àmplia i heterogènia d’activitats obertes, reptadores i competencials. Recordem que durant el curs passat 3 de 4 infants que van usar el Passaport Edunauta afirmen haver après noves habilitats. Us imagineu la gran quantitat d’aprenentatges que podrien adquirir els infants si tots els equipaments i recursos d’un mateix territori oferissim experiències significatives i connectades amb els seus interessos?

- Ampliar la informació clau per a millorar la gestió i accionar polítiques municipals: els instruments com l’eina digital i el sistema d’indicadors d’avaluació del Passaport Edunauta són dues eines que poden contribuir a conèixer amb més detall l’oferta vinculada al catàleg d’activitats del Passaport Edunauta, per exemple com participen els infants que fan servir l’eina. Aquesta informació permetrà impulsar millores en el desplegament i l’ús de l’eina.

- Enfortir i fer créixer la comunitat de territoris que implementen l’eina: el programa vol continuar sent un espai de gran valor per connectar els territoris que implementen l’eina i ja aposten per l’equitat educativa. Aquest curs es continuaran impulsant espais de capacitació, de reflexió i d’intercanvi de bones pràctiques que aportin coneixement i noves idees per a construir més actuacions municipals en clau 360.

El Passaport Edunauta és un projecte obert que aspira a sumar més municipis, consells comarcals i xarxes socioeducatives. Volem acompanyar territoris compromesos amb l’equitat i l’ampliació d’oportunitats educatives per a fer efectiu el dret a l’educació més enllà de l’escola. Vols saber-ne més? Et convidem a contactar amb nosaltres i parlar-ne a hola@passaportedunauta.cat.