TEST: Quant saps de l’ús que fan els adolescents del mòbil?

L’ús del mòbil per part d’infants i adolescents és una preocupació en augment, en un context d’acceleració de la digitalització i sobreexposició a les pantalles. Alguns estudis apunten que l’addicció al mòbil impacta negativament en el rendiment acadèmic i reporten riscos per a la salut mental, i d’altres assenyalen beneficis sobre com poden ajudar als infants i adolescents en la millora d’algunes tasques educatives, a través de la personalització i afavorint l’augment de la seva creativitat.

Des del Laboratori d’Oportunitats Educatives per l’Equitat Digital proposem buscar l’equilibri entre tecnologia i benestar, a l’aula i més enllà. La tecnologia i els dispositius mòbils són presents en el nostre dia a dia, i tenim la missió de fomentar-ne un ús saludable, segur i responsable.

En aquest context, el paper de les famílies és fonamental. Som models i referents, i guanyant autoconsciència dels usos, temps, riscos i desigualtats podrem assumir millor la nostra responsabilitat d’educar i acompanyar en la promoció d’un consum sa de les noves tecnologies.

Creus que coneixes l’ús que fan els adolescents dels dispositius mòbils?

Quin percentatge d’adolescents d’entre 15 i 16 anys declaren sentir ansietat sovint o sempre que no tenen el seu mòbil a prop? Quin percentatge d’alumnes de 4rt d’ESO volen decidir què es fa amb el mòbil a les escoles conjuntament amb el professorat?

Si en algun moment t’has fet alguna d’aquestes preguntes i vols saber més sobre com és la relació del teu fill/a amb el mòbil, quantes hores es passa al dia a les xarxes socials o per què està “en línia” si està a classe…

Fes el nostre test per entendre millor la relació dels adolescents amb el mòbil i accedeix a materials, recursos i continguts per acompanyar-los en un ús saludable.

I, si vols ser el primer en rebre les últimes recerques, projectes i iniciatives:

📩 Subscriu-te al butlletí per estar al dia del debat educatiu!

* indicates required