La història explicada pels seus protagonistes

Jordi Porta
"Llicenciat en filosofia i gestor cultural des de la societat civil"

Jordi Porta

Jordi Porta es posa a treballar el 1951 i comença el Batxillerat nocturn el 1958. Llicenciat en filosofia per la Universitat de Barcelona l’any 1967 i ampliació d’estudis a Nanterre (França) del 1967 al 1970 mercès a una beca. Director de la Fundació Jaume Bofill del 1971 al 2001. Ha estat President de la Fundació Enciclopèdia Catalana, President del Centre UNESCO de Catalunya, President d’Òmnium Cultural (2002-2010) i Síndic de Greuges de la UAB (2000-2009). Ha publicat el llibre Anys de referència (Columna 1997), amb el qual va guanyar el premi d’assaig de la Fundació Ramon Trias Fargas.
Doctor Honoris Causa per la UAB (2013) i Creu de Sant Jordi de la Generalitat (2010).