EDHACK, Un laboratori educatiu comunitari
Dinamitzem
El debat educatiu
Des de la Fundació Bofill volem imaginar nous futurs i les diferents maneres d’abordar-los per tal de facilitar eines que permetin a la gent afrontar reptes complexos amb més garanties.
Treballem per obrir camins que estimulin la reflexió sobre els reptes de l’educació al nostre país i contribueixin a construir consensos per abordar-los de la forma més efectiva.
Volem seguir marcant l’agenda educativa i imaginant les polítiques necessàries per combatre les desigualtats socials al nostre entorn. I ho volem fer sumant l’impuls, el coneixement i la implicació dels diferents agents polítics i socials.
Destacats
Articles, debats, vídeos, notícies…
Projectes
Debat educatiu
-
Edcamp és un moviment viral d’aprenentatge docent que en basa en la celebració de trobades autogestionades, gratuïtes i obertes a tothom amb la finalitat de compartir aprenentatges i inquietuds sobre temes educatius. Les trobades permeten desenvolupar-se personal i professionalment per transformar l’educació
Veure’n més
Obert -
L’EDhack és un espai cívic on generar idees i projectes des de la col·laboració. En un EDhack, les persones que hi participen complementen experteses per trobar solucions i superar reptes educatius en un sentit ampli (feminismes, sostenibilitat, educació al llarg de la vida, cultura, etc.). És un laboratori educatiu comunitari de cocreació.
Veure’n més
Obert -
Bona part dels reptes que té actualment plantejats l’educació al nostre país no són pas nous. Però adquireixen una rellevància especial en el moment actual; el context social i econòmic possibilita pensar en apostes educatives de més calat i ambició del que ho han vingut sent els darrers anys.
Veure’n més
Obert -
Un projecte que vol copsar prioritats i percepcions, valoracions i sensibilitats sobre l’educació del país.
Veure’n més
-
Les col·laboracions recollides en aquest Anuari 2020, a càrrec de deu experts coordinats per César Coll i Bernat Albaigés, aborden alguns dels desafiaments educatius més punyents que compartim amb els països del nostre entorn. I ho fan partint de la realitat del sistema educatiu català, de les seves fortaleses i febleses.
Veure’n més
-
El llistat de reptes d’aquest anuari 2018, dirigit per en Jordi Riera, ha estat construït mitjançant un procés deliberatiu i de treball en seminari d’experts. Cada repte és tractat en forma de capítol i liderat per un autor o autora experta en la matèria, amb la voluntat de combinar anàlisi, identificació de propostes i palanques de canvi.
Veure’n més
-
Dirigit per en Bernat Albaigés i en Francesc Pedró, l’Anuari 2016 actualitza el sistema d’indicadors que mesuren l’èxit educatiu i els seus condicionants, a més de recollir aportacions expertes amb l’objectiu d’identificar les prioritats que han d’orientar la reinversió en educació, en un escenari de reactivació econòmica després de la crisi.
Veure’n més
-
Dirigit per en Josep M. Vilalta, a partir d'un treball qualitatiu d'anàlisi i discussió en seminari, l’Anuari 2015 aprofundeix en temes clau com la innovació educativa, la personalització de l’educació, el multilingüisme i la internacionalització de les aules, l’abandonament escolar prematur o l’equitat i l’eficiència del sistema, entre d’altres.
Veure’n més
-
L’Anuari de 2013, dirigit per Miquel Martínez i Bernat Albaigés, analitza la crisi econòmica, les reformes estructurals i els canvis al Govern de la Generalitat, fa un focus específic en la situació en què es troben els joves i analitza l’acció de govern entre 2010 i 2013 i les propostes de la controvertida LOMCE.
Veure’n més