Mentora ja camina!

• 25 equips arreu de Catalunya impulsaran MENTORA durant el curs 2023-24 per acompanyar més de 300 alumnes de 3r i 4t d’ESO gràcies a mentors i mentores voluntàries.
  • Si vols acompanyar un o una estudiant d'ESO i orientar-lo perquè decideixi continuar estudiant, sigues part del programa Mentora!

Equips d’ajuntaments, entitats socioeducatives i instituts de territoris com les Terres de l’Ebre, el Baix Llobregat, el Maresme, el Pallars Jussà o La Selva amb ganes de plantejar solucions a l’abandonament escolar s'han sumat al repte d'impulsar i tirar endavant el model Mentora. En el seu primer curs, aquests equips impulsors acompanyaran els mentors i mentores en la seva tasca educativa amb adolescents i s’encarregaran que les parelles de mentoria caminin fins al final de l’ESO i més enllà! Aquí pots consultar el mapa complet dels municipis MENTORA d'aquest primer curs!

25 equips arreu de Catalunya impulsaran MENTORA durant el curs 2023-24 per acompanyar més de 300 alumnes de 3r i 4t d’ESO

Però el camí per fer possible que Mentora arribi al màxim de joves possible ja ha començat! Ja hem donat el tret de sortida a les formacions tècniques als equips impulsors i, ben aviat, la campanya per buscar voluntaris i voluntàries als diferents barris, pobles i ciutats Mentora. I, a partir de setembre, els alumnes que vulguin participar-hi tindran un mentor o una mentora assignada per, al llarg del curs, fer activitats que fomentin la motivació, l’orientació i la presa de decisions per seguir estudiant més enllà de l’ESO.

L'abandonament escolar, el gran repte educatiu i social pendent

A Catalunya tenim unes xifres d’abandonament escolar molt per sobre de la mitjana de la UE i de regions semblants de l’Estat espanyol. Per això, és urgent actuar i fer accions preventives al final de l'ESO, el rang d’edat que és clau per les decisions de continuïtat i que pot permetre revertir aquesta situació. Perquè l’assoliment d’un nivell d’educació postobligatòria és una de les condicions necessàries a l’hora de ga­rantir trajectòries vitals i laborals d’èxit pels i les joves.

A l'anunci d'un pla de xoc que va fer el Departament d’Educació el passat mes de març ja es posava sobre la taula la necessitat de detectar l’alumnat en risc d’abandonar, a fi de poder oferir-li un seguiment i orientació adients. I, a més, al debat monogràfic sobre educació que va tenir lloc a finals de juny al Parlament de Catalunya s’especificà, entre d’altres, la necessitat de desenvolupar mesures basades en mentoria per revertir el fracàs escolar i l’abandonament escolar prematur. Aquestes instàncies acaben de ser publicades al DOGC.

Mentora proposa que cada jove que ho necessiti tingui un referent, un mentor o mentora que l’acompanyi en la transició entre l’ESO i la secundària superior.

Per això neix MENTORA, una iniciativa que vol contribuir a que tot l’alumnat català acabi els estudis postobligatoris. Per fer-ho, proposem que cada jove que ho necessiti tingui un referent, un mentor o mentora que l’acompanyi en la transició entre l’ESO i la secundària superior. Proposem fer-ho amb mentoria perquè sabem que és una metodologia que funciona i que fa que tota la societat s’impliqui en l’èxit educatiu.

MENTORA és possible gràcies als mentors i mentores voluntàries.
Contra l’abandonament escolar, #MentoraTuTambé! Trobaràs aquí tota la informació.

Per saber-ne més: