Sara Desirée Ruiz

Sara Desirée Ruiz és diplomada en Educació social per la Universitat de Girona i Postgraduada en disseny i gestió de programes educatius en el lleure juvenil, per la mateixa universitat. Està especialitzada en adolescència i ha treballat durant més de 20 anys amb adolescents. Des de fa més de 15 anys, dissenya i gestiona projectes socioeducatius adreçats a persones adolescents, alguns dels quals han estat premiats. En els darrers anys ha orientat la seva tasca professional a l'atenció i acompanyament socioeducatiu de famílies amb adolescents. Des de la seva comunitat d'Instagram, que supera actualment les 80.000 persones, treballa per la sensibilització social sobre l'adolescència. A l'inici de la pandèmia, com a resposta a la necessitat de les famílies per acompanyar aquesta etapa, va inaugurar un grup d'ajuda mútua internacional per acompanyar el dia a dia de famílies amb adolescents. El seu bloc va ser reconegut el 2021 com a millor bloc a la categoria d'adolescència als premis nacionals Madresfera i el projecte de mentoria social que coordina actualment al barri del Raval, a Barcelona, per a adolescents en situació de vulnerabilitat ha obtingut recentment el premi nacional Educaweb.

Actes

Ha format part dels actes següents