ha7-sin-titulo-12.png

Dossier: Una agenda de xoc contra l'abandonament escolar

Catalunya continua al capdavant dels països amb més joves poc qualificats i sense estudis postobligatoris, tot i haver reduït notablement les xifres d’abandonament escolar prematur en les darreres dècades des d’un 32,9% l’any 2008 a un 14,8% l’any 2021.

• Data 09/11/2022

Relacionat: La Fundació Bofill reclama un pla de xoc ambiciós per reduir dràsticament l’abandonament escolar

Catalunya pot arribar a assolir l’objectiu europeu del 10% d’abandonament escolar prematur en quatre anys si posa en marxa de manera urgent mesures orientades específicament a reduir l’abandonament entre els col·lectius més vulnerats, tal com ja han fet altres països.

Cal que el Departament d’Educació lideri, juntament amb els municipis i els centres educatius un pla de mesures precises i intencionals dirigides a l’alumnat en situació de vulnerabilitat: identificar l’alumnat amb major risc d’abandonament, cobrir amb ajuts i beques les necessitats d’aquests joves i dels seus centres educatius, orientar al llarg de tota l’escolarització secundària i donar suports addicionals de mentoria, i planificar i augmentar l’oferta d’educació postobligatòria.

Vols saber-ne més?

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

Cal actuar ja per acabar amb l'abandonament escolar