kaq-600x740_versb.jpg

La fórmula de l'equitat (nota de premsa)

• Pàgines 7
  • Data 11/11/2021

• Els centres públics amb alumnat vulnerable només reben 800 euros més per alumne i any que els centres sense cap complexitat, quantitat insuficient per garantir les necessitats educatives d’aquest alumnat.
  • Catalunya actualment té un sistema de finançament lineal, pel qual els recursos que reben els centres tenen poc en compte la seva complexitat social i territorial.
    (docents, professionals, materials, de formació, etc.) i així garantir les seves oportunitats educatives.
  • La gran majoria de sistemes educatius de l’OCDE disposen d’un finançament per fòrmula on s’inclouen factors com la complexitat social i educativa del centre i el seu entorn per sobredotar de recursos els centres més desafavorits. Actualment, països com Finlàndia, Suècia, Països Baixos, Regne Unit o Canadà distribueixen els recursos fent servir aquesta modalitat.
  • Un finançament per fórmula a Catalunya permetria, per exemple, a un centre públic de primària de màxima complexitat passar de rebre 5.246 € per alumne/any a 6.860 €.
  • Aplicar el nou model de finançament sense que cap centre perdi recursos implicaria incrementar un 15% el pressupost actual (643 M€). Una bona part ja hi són gràcies a la inversió extraordinària de 576 M€ de resposta a la pandèmia. Cal consolidar-los en el nou pressupost i redistribuir-los de manera més equitativa entre els centres, aplicant la nova fórmula.

Vols saber més sobre la proposta de finançament per fórmula per a Catalunya?