Via Universitària. Accés, condicions d'aprenentatge, expectatives i retorns dels estudis universitaris

Completat

Via Universitària, accés, condicions d’aprenentatge, expectatives i retorns dels estudis universitaris” és una enquesta on?line per saber qui i com són els estudiants universitaris.

La primera edició de l’enquesta es va fer en aliança amb la Xarxa Vives d’Universitats (XVU) l’any 2015. Posteriorment, la XVU ha continuat amb el projecte, fent noves edicions de l’enquesta. Per accedir a la informació actualitzada, dirigiu-vos al web del projecte.

A la primera edició, van participar 19 universitats de 3 estats de l’arc mediterrany: Andorra, Espanya i França. Es volien respondre preguntes com: què volem conèixer de les trajectòries dels estudiants i pot contribuir a la millora de les polítiques universitàries? Tothom gaudeix de les mateixes oportunitats? Com podem millorar les condicions per a l’estudi en termes d’equitat? Com de diverses són les trajectòries universitària en l'actualitat? Podem construir?ne una tipologia? Com és avui dia l’”ofici” de l’estudiant universitari? Com podem, en definitiva, fer avançar el sistema cap a una Universitat realment inclusiva i amb equitat participativa?

L’enquesta és una font de dades àmplia i rigorosa, que aporta informació rellevant sobre la vida universitària en el marc de la XVU, sobre les característiques dels i de les estudiants i les condicions en les que es produeix el seu pas per la universitat. També és una eina poderosa per debatre sobre les decisions i orientacions de la política universitària i per definir les propostes, estratègies i polítiques en l’entorn de l’educació superior.

No t’ho perdis

Tothom pot accedir a la universitat amb les mateixes condicions?

Qui és i com viu l'estudiantat universitari avui? Resum 2a part

Estàs satisfet del teu pas per la universitat?

Qui és i com viu l'estudiantat universitari avui? Resum 1a part

Creus que les universitats faciliten que els estudiants compaginin estudis i feina?

Quines polítiques hauria d’adoptar la universitat en relació a les beques dels estudiants?

Quines competències, coneixements o habilitats t’aporta la universitat?

Disposes d’informació suficient per triar una carrera universitària?

Actes

Actes anteriors