lck-copia-de-ia-x-aep-bilbao-896x1200-1.jpg
18/11/2023
09:15h - 13:00h

Bootcamp de pensament computacional creatiu

Hotel Serhs El Montanyá, Avinguda Montseny, s/n, 08553 Seva, Barcelona Veure mapa

Aprendre a programar hauria de ser molt més que hores de pantalla, línies de codi i soledat. El desenvolupament del pensament computacional habilita l’alumnat a ser més creatiu i crític en un món cada cop més digital. Aprendre els fonaments de la programació ens convida a saber com funcionen les coses, els “perquès” que hi ha darrere de tot. I alhora, ens habilita per crear les nostres pròpies solucions i alternatives. És un llenguatge contemporani imprescindible per a esdevenir ciutadanes de ple dret a la societat de la informació. Però també té una part lúdica, ja que crear codi, com tota activitat creativa, ens allibera, i permet expressar-nos des de nous llenguatges. Així, creiem fermament que la programació no hauria de ser un privilegi, sinó un dret. Amb aquest repte a l’horitzó, impulsem una estada formativa intensiva (bootcamp) dirigida a docents que vulguin fer un pas endavant incorporant o accelerant estratègies de pensament computacional creatiu als seus espais educatius.

La proposta

Durant aquesta estada, explorarem conjuntament els fonaments del pensament computacional creatiu, cercant sempre les aplicacions pràctiques amb l'alumnat. Crearem i compartirem recursos i materials que facin que la programació sigui una eina d'aprenentatge creativa i que afavoreixi la resolució de problemes. A més, establirem connexions i col·laborarem per construir una comunitat de docents pioners, que podran continuar compartint idees i recursos en el futur.

Ens trobarem a l’Hotel Montanyà els dies 18 i 19 de novembre. Les despeses vinculades a l’estada estan cobertes a través dels fons vinculats a les subvencions per a l'Impuls digital a l'educació en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), finançat per la Unió Europea - Next Generation EU.

Qui pot participar

• La trobada està dirigida per a docents (no universitaris) de centres sostinguts amb fons públics
  • Totes les despeses de la trobada estan cobertes, no tenen cap cost per a les participants (subvencionades).

El programa

Dissabte 18 de novembre

• 09:15 Cafè de benvinguda
  • 10:00 Engeguem motors!
  • 10:30 Ponència i diàleg facilitat per Jorge Lobo: I això del Pensament Computacional, què és?
  • 11:30 Presentació i treball vinculat al projecte Code Club
  • 12:30 Taller: Com fer Pensament Computacional Creatiu sense màquines?
  • 14:00 Dinar
  • 15:00 Sobretaula d’intercanvi creatiu
  • 16:00 Taller: Scratch: terres baixos, sostres alts i parets àmplies
  • 17:30 Berenar
  • 18:00 Taller de desconnexió digital
  • 20:00 Sopar
  • 21:00 Afterwork comunitari

Diumenge 19 de novembre

• 08:30 Bon dia i esmorzar!
  • 09:30 Escalfant motors
  • 10:00 Taller: Motors, brunzidors i altres andròmines
  • 11:30 Presentació dels recursos creats en format demo
  • 12:30 Clausura... i alguna sorpresa

Les places són limitades per aquest motiu des de l’organització es realitzarà una priorització de candidatures per a garantir la diversitat (de perfils, experteses, etc). L'únic propòsit d'aquest procés és celebrar una trobada rica, diversa, representativa i estimulant per a tothom! Alhora, us fem saber que només podran participar de l’estada aquelles persones amb el compromís d'assistència als dos dies detallats al programa (18 i 19 de novembre de 2023).

Data límit de preinscripció: 29 d’octubre.

Vols saber-ne més?

• Assolir l'Equitat Digital és una missió compartida, on: docents, investigadores, tècnics municipals, emprenedores, bibliotecàries, activistes i alumnat, estan cridats a posar el seu granet de sorra.
  • Visita: www.equitatdigital.cat

Bootcamp de pensament computacional creatiu