El projecte CODE CLUB té per objectiu promoure el pensament computacional i l’empoderament digital com a palanca d’equitat educativa. Aprendre a programar és una activitat socioeducativa completa que permet treballar habilitats com la resolució de problemes, l’aprenentatge de l’error, el pensament crític, la creativitat, el treball en equip, l’autoconfiança… Totes elles habilitats transversals clau, que afavoreixen l’èxit educatiu i que esdevenen imprescindibles en un món cada cop més digital. Per això, defensem que l’aprenentatge de llenguatges de programació ha de ser un dret i estar a l’abast de tots els infants, especialment d’aquells en situació de vulnerabilitat, per evitar que les desigualtats digitals eixamplin encara més les desigualtats educatives i socials. Per fer-ho possible impulsem CODE CLUB: espais gratuïts on, utilitzant llenguatges de programació accessibles, els infants descobreixen, aprenen, imaginen i s’expressen creant els seus propis productes digitals.
Agnès Pàmies
Diplomada en Educació Social, llicenciada en Psicopedagogia i amb un postgrau en Intervenció amb Infants i Adolescents en Risc Social, complementa la seva formació en l’àmbit socioeducatiu amb estudis de Direcció d’Entitats No Lucratives i un màster en Gestió Estratègica de la Informació i el Coneixement a les Organitzacions.
Compta amb un recorregut de més de 20 anys en l’àmbit social, durant els quals ha contribuït a millorar la situació de col·lectius i territoris en situació de vulnerabilitat. Ha treballat d’educadora en centres de menors, de dinamitzadora, de formadora TIC i posteriorment ha assumit responsabilitats de coordinació i direcció de projectes. Ha estat més de 10 anys directora tècnica del Casal dels Infants, vetllant pel desenvolupament intern i la innovació en els serveis de l’entitat i participant en xarxes del sector. Actualment també col·labora com a docent de l’assignatura “Planificació i avaluació” del grau d’Educació Social a la UOC. Gaudeix potenciant les capacitats de les persones i les comunitats per trobar respostes als reptes socials, sempre combinant amb equilibri l’anàlisi rigorosa i la creativitat.
Projectes
Involucrats a la iniciativa
-
-
MATH TUTORING és un programa d’enriquiment matemàtic a través de tutories en petit grup que té per finalitat augmentar la competència matemàtica d’alumnat amb dificultats en la matèria i accés limitat a recursos complementaris. L’objectiu últim és maximitzar les oportunitats d’èxit educatiu d’aquest alumnat.
-
“Suport educatiu. Acompanyament per accelerar oportunitats” és un projecte innovador que vol fer possible que tots els infants i adolescents puguin estar el millor equipats possible per tenir trajectòries educatives d’èxit, siguin quines siguin les seves condicions de partida.
Actes
Ha format part dels actes següents
-
Bootcamp de pensament computacional creatiu
Bootcamp de pensament computacional creatiu
Aprendre a programar hauria de ser molt més que hores de pantalla, línies de codi i soledat. El desenvolupament del pensament computacional habilita l’alumnat a ser...
18/11/2023 09:15h - 13:00h
Hotel Serhs El Montanyá, Avinguda Montseny, s/n, 08553 Seva, Barcelona
Més informació