philipp-schmidt-150dpi_0.png
11/12/2014
17:30h - 19:00h

Com les xarxes d’aprenentatge en línia estan transformant l’educació?

Auditori del MACBA Veure mapa

En aquest Debat d'Educació, ens va acompanyar Philipp Schmidt, Director's Fellows del MIT Media Lab, fundador de la Universitat Peer 2 Peer, i del MIT Learning Creative Learning.

Social Open Learning. Com les xarxes d'aprenentatge en línia estan transformant l'educació?

El 9 de desembre de 2014 a les 18.30 h, a L'Auditori del MACBA, es va portar a terme una nova edició dels Debats d'Educació. En aquesta ocasió, el nostre convidat va ser Philipp Schmidt, Director's Fellows del MIT Media Lab, fundador de la Universitat Peer 2 Peer, del MIT Learning Creative Learning, i també del OpenCourseWare Consortium.

Després del primer Webinar dels Debats d'Educació, que enceta un nou cicle de seminaris web i, així, una nova oportunitat d'ampliar la participació i la discussió, ja podem anunciar que "Debats d'Educació" va tancar l'any 2014 amb la participació d'aquest expert en noves maneres d'aprendre, compromès amb l'experimentació en l'àmbit de les comunitats d'aprenentatge en xarxa i l'aprenentatge entre iguals. La seva contribució ens permetrà conèixer l'òptica d'una de les institucions del context internacional que compta amb major prestigi en el terreny de la innovació, també en l'àmbit educatiu: el Media Lab del Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Es va discutir amb Philipp Schmidt la manera com es construeixen aquestes comunitats d'aprenentatge a la xarxa, sovint més enllà dels límits de les institucions educatives, i també sobre l'impacte que està tenint aquest procés en la configuració tradicional dels sistemes educatius d'arreu del món. Vàrem tenir l'oportunitat d'aproximar-nos a algunes de les experiències impulsades des del mateix MIT Media Lab, iniciatives pioneres en l'àmbit de l'educació, com ara el MIT Learning Creative Learning, el Scratch, etc. També podem conèixer, de primera mà, la proposta de l'Escola d'Educació de la Universitat entre iguals (Peer 2 Peer University) i com va més enllà dels Massive open online course (MOOC).

Us vàrem convidar a debatre sobre aquests tipus de qüestions: Com poden impactar els models d'aprenentatge obert en la millora de l'ensenyament? Com s'haurien de certificar les competències que s'adquireixen en l'àmbit no formal al llarg i ample de la vida? La certificació Open Badges pot oferir una alternativa? Com es pot desenvolupar el compromís amb el procés d'aprenentatge, més enllà dels títols tradicionals? De quina manera es poden implicar les persones en comunitats d'aprenentatge, cultures de col·laboració i mètodes d'investigació en grup? Com es pot avançar cap a una concepció social de l'aprenentatge?

Servei de traducció simultània. Entrada lliure i aforament limitat.

També podies seguir l'acte en directe!

Segueix els debats en directe a través de la web de la Fundació o per Twitter amb l'etiqueta #debatseducacio o bé @UOCdirecte i @FundacioBofill.

Com les xarxes d’aprenentatge en línia estan transformant l’educació?
Auditori del MACBA

Altres