04/12/2024
17:00h - 18:00h

Com millorem a matemàtiques? Propostes per a una assignatura pendent

Catalunya ha tingut històricament resultats baixos a matemàtiques en relació a les mitjanes de la Unió Europea i l’OCDE. Darrere d’aquests resultats s’hi amaguen múltiples causes: desigualtats socioeconòmiques, desigualtats de gènere, un percentatge molt alt d’alumnat que no supera nivells baixos, poc alumnat que arriba a nivells alts o l’anomenada “ansietat matemàtica”.

Malgrat l’anàlisi dels resultats, a partir dels informes internacionals o de les competències bàsiques, i malgrat les mesures impulsades per les administracions educatives, els mals resultats en matemàtiques continuen sent una important assignatura pendent per al país.

Recupera l'acte, aquí!

Coincidint amb la publicació dels resultats de l’informe internacional TIMSS de competències matemàtiques i en ciències a 4rt de primària, hem analitzat els resultats i abordat algunes de les polítiques per millorar amb:

Participants:

  • Mònica Nadal, directora de recerca de la Fundació Bofill.
  • Jordi Deulofeu, doctor en Didàctica de les Matemàtiques.
  • Berta Barquero, Professora de Didàctica de les Matemàtiques de la Facultat d’Educació, de la UB.
  • Carles Granell, Cap d'estudis del Col·legi de primària Sant Lluís de Barcelona i professor de Didàctica de les Matemàtiques, de la UB.
  • Candela Blanco, sociòloga i responsable de gestió del coneixement al programa Math Tutoring.

Equip

Equip implicat

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar