Fundació Bofill

MATH TUTORING

Multipliquem les oportunitats d'èxit educatiu

Obert

El programa MATH TUTORING cerca impulsar l’èxit educatiu a través de la millora de l’aprenentatge de les matemàtiques dels infants de 5è i 6è de primària en situació de vulnerabilitat.

Actualment, a Catalunya 1 de cada 3 infants tenen un nivell baix o mitjà-baix en matemàtiques en acabar la primària i el nombre d’alumnes que no assoleix les competències bàsiques ha augmentat. MATH TUTORING neix en aquest context per facilitar que tots els infants tinguin el suport necessari per descobrir, aprendre i gaudir de les matemàtiques, reduint les desigualtats educatives.

Inspirat en diferents metodologies de referència internacional com National Tutoring Programme (UK), Americorps o Rescue Plan Funding (USA), MATH TUTORING es posiciona com un model de suport educatiu replicable i avalat científicament perquè pugui arribar a qui més ho necessita.


Què proposem i perquè és necessari un programa com MATH TUTORING?

MATH TUTORING està adreçat a l’alumnat de 5è i 6è de primària que no té consolidats els coneixements bàsics de matemàtiques i que, per tant, necessita rebre suport en aquesta àrea per contribuir al seu èxit educatiu.

Les matemàtiques són una competència clau en el desenvolupament intel·lectual de les persones, formen part de la nostra quotidianitat. Per això, és important que l’alumnat adquireixi un nivell de competència matemàtica que li permeti un correcte desenvolupament educatiu i social.

No tots els infants tenen les mateixes oportunitats al llarg del procés d’aprenentatge. I tot i que les escoles fan esforços per revertir desigualtats, sovint els recursos públics disponibles no són suficients i les famílies han de buscar suports fora de l’escola per a compensar. Però l’accés a aquests recursos no és equitatiu i aquell alumnat amb situacions de vulnerabilitat econòmica que ja sol tenir pitjors resultats, té un accés menor als recursos especialitzats que els poden ajudar, augmentant l’escletxa de desigualtats entre uns i altres.

En l’actualitat trobem una àmplia evidència sobre l’efectivitat dels suports del fora escola en la millora del rendiment educatiu. Una millora que és especialment significativa en matemàtiques i en aquell alumnat que, de partida, té un rendiment escolar més baix. De retruc, aquesta millora es correlaciona amb una millora en factors psicoemocionals i socials.

MATH TUTORING, per tant, complementa els esforços en la millora de la competència matemàtica i trenca la percepció negativa que molts alumnes tenen vers les matemàtiques. I ho fa sota un model gratuït en horari extraescolar, proporcionant als infants un espai de confiança, seguretat i motivació en petits grups de 3 o 4 alumnes.


Com s’implementa i quins beneficis aporta?

MATH TUTORING ha estat implementat per primera vegada el curs 2022-23. La intervenció ha estat dirigida a l’alumnat de 6è de primària i hi han participat 52 centres educatius de tot el territori català. Per tal de mesurar la seva eficàcia, aquesta proposta està sent avaluada mitjançant una avaluació d’impacte aleatoritzada. És a dir, finalitzada la implementació, es compara l’impacte del programa entre aquells que en són beneficiaris (grup de tractament) i aquells que no (grup de control).

Aquests són els seus aspectes clau:

> Tutors formats. A cada grup d’alumnes se li assigna un tutor que ha rebut formació específica en el sentit i metodologia del programa.

> Grups petits. Cada grup està format per 3 o 4 alumnes del mateix curs i escola que fan sessions setmanals d’1,5h. Això permet la personalització de l’atenció als infants.

> Pedagogia activa. Els diferents conceptes i habilitats matemàtiques s’adquireixen explorant, manipulant i compartint amb el grup. Cada sessió finalitza amb una estona de pràctica autònoma, amb l’acompanyament del tutor/a.

> Suport tecnològic. Una plataforma virtual ajuda els tutors a veure el progrés i adaptar les activitats a cada infant. D’aquesta manera s’optimitza l’impacte i se’n facilita l’avaluació. Els tutors compten amb assessorament periòdic per garantir que les activitats són les més adequades i motiven els infants.


Vols conèixer millor el programa de MATH TUTORING? Visita mathtutoring.cat!


    Blog

    Llegeix els articles relacionats

    Video

    No t’ho perdis

    Què és Suport Educatiu?

    Suport Educatiu explicat en 1 minut

    Primera trobada dels centres educatius Suport Educatiu

    Quin és el rol del tutor en el procés d'aprenentatge?

    Què ha motivat a les persones tutores de MATH TUTORING a formar part del programa?

    Suport Educatiu, un projecte que neix de la lluita contra la inequitat educativa

    Com la forma d’aprendre o ensenyar pot influenciar en la percepció de les matemàtiques?

    Com és una sessió de MATH TUTORING?

    Actes

    Actes anteriors

    Notícies

    Estigues informat

    Equip

    Equip del projecte

    Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

    Acceptar