Fundació Bofill

MATH TUTORING

Multipliquem les oportunitats d'èxit educatiu

Obert

MATH TUTORING està adreçat als alumnes de 6è de primària que no tenen consolidats els coneixements bàsics de matemàtiques i que, per tant, necessiten rebre suport en aquesta àrea per garantir el seu èxit educatiu. Aquesta proposta, inspirada en diferents metodologies de referència internacional com National Tutoring Programme (UK), Americorps o Rescue Plan Funding (USA) presenta un model de suport educatiu que va molt més enllà de reforçar l’aprenentatge de les matemàtiques, també busca trencar el sentiment o percepció negativa que molts alumnes desenvolupen.


Què proposem i perquè és necessari un programa com MATH TUTORING?

Per molts alumnes les matemàtiques són percebudes com una matèria que genera temor i respecte. Sovint, és durant la primària quan comença a desenvolupar-se aquest sentiment que, malauradament acaba afectant els resultats acadèmics.

Per trencar aquesta por i ajudar als infants a millorar el seu aprenentatge en l’àrea de les matemàtiques, s’ha creat el programa MATH TUTORING. Una proposta que proporciona a aquests infants l’espai de confiança, seguretat i motivació necessària en horari extraescolar

Les matemàtiques són una competència clau en el desenvolupament intel·lectual de les persones, formen part de la nostra quotidianitat. I no tots els nens i nenes tenen les mateixes oportunitats al llarg del procés d’aprenentatge. Aquests fets, més els descrits anteriorment, fan necessari el desenvolupament de propostes de suport educatiu com MATH TUTORING, adreçades a aquells infants que més ho necessiten. 


Quina metodologia s’utilitza i com s’implementa?

MATH TUTORING s’implementarà per primera vegada el curs 2022-23. La intervenció estarà dirigida a l’alumnat de 6è de primària i hi participaran 50 centres educatius de tot el territori català. Per tal de mesurar la seva eficàcia, aquesta proposta serà avaluada mitjançant una avaluació d’impacte aleatoritzada. És a dir, es compararà l’impacte del programa entre aquells que en són beneficiaris (grup de tractament) i aquells que no (grup de control).

Aquests són els seus aspectes clau:

> Tutors formats. A cada grup d’alumnes se li assigna un tutor que ha rebut formació específica en la didàctica de les matemàtiques segons la metodologia del programa. 

> Grups petits. Cada grup està format per 3 o 4 alumnes del mateix curs i escola, per això les sessions són personalitzades i tenen una durada d’1,5 h setmanals.

> Pedagogia activa. Els diferents conceptes i habilitats matemàtiques s’adquireixen explorant, manipulant i compartint amb el grup. Cada sessió finalitza amb una estona de pràctica autònoma, amb l’acompanyament del tutor/a.

Suport tecnològic. Una plataforma virtual ajuda als tutors a veure el progrés i adaptar les activitats. D’aquesta manera s’optimitza l’impacte i se’n facilita l’avaluació. Els tutors compten amb assessorament periòdic per garantir que les activitats són les més adequades i motiven els infants.

Vols conèixer millor el projecte de MATH TUTORING? Fes clic aquí

Aquest projecte està finançat per:

Actes

Actes anteriors

Equip

Equip del projecte

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar