
MATH TUTORING
Multipliquem les oportunitats d'èxit educatiu
ObertMATH TUTORING està adreçat als alumnes de 6è de primària que no tenen consolidats els coneixements bàsics de matemàtiques i que, per tant, necessiten rebre suport en aquesta àrea per garantir el seu èxit educatiu. Aquesta proposta, inspirada en diferents metodologies de referència internacional com National Tutoring Programme (UK), Americorps o Rescue Plan Funding (USA) presenta un model de suport educatiu que va molt més enllà de reforçar l’aprenentatge de les matemàtiques, també busca trencar el sentiment o percepció negativa que molts alumnes desenvolupen.
Què proposem i perquè és necessari un programa com MATH TUTORING?
Per molts alumnes les matemàtiques són percebudes com una matèria que genera temor i respecte. Sovint, és durant la primària quan comença a desenvolupar-se aquest sentiment que, malauradament acaba afectant els resultats acadèmics.
Per trencar aquesta por i ajudar als infants a millorar el seu aprenentatge en l’àrea de les matemàtiques, s’ha creat el programa MATH TUTORING. Una proposta que proporciona a aquests infants l’espai de confiança, seguretat i motivació necessària en horari extraescolar.
Les matemàtiques són una competència clau en el desenvolupament intel·lectual de les persones, formen part de la nostra quotidianitat. I no tots els nens i nenes tenen les mateixes oportunitats al llarg del procés d’aprenentatge. Aquests fets, més els descrits anteriorment, fan necessari el desenvolupament de propostes de suport educatiu com MATH TUTORING, adreçades a aquells infants que més ho necessiten.
Quina metodologia s’utilitza i com s’implementa?
MATH TUTORING s’implementa per primera vegada el curs 2022-23. La intervenció està dirigida a l’alumnat de 6è de primària i hi participen 52 centres educatius de tot el territori català. Per tal de mesurar la seva eficàcia, aquesta proposta és avaluada mitjançant una avaluació d’impacte aleatoritzada. És a dir, finalitzada la implementació, es compararà l’impacte del programa entre aquells que en són beneficiaris (grup de tractament) i aquells que no (grup de control).
Aquests són els seus aspectes clau:
> Tutors formats. A cada grup d’alumnes se li assigna un tutor que ha rebut formació específica en la didàctica de les matemàtiques segons la metodologia del programa.
> Grups petits. Cada grup està format per 3 o 4 alumnes del mateix curs i escola, per això les sessions són personalitzades i tenen una durada d’1,5 h setmanals.
> Pedagogia activa. Els diferents conceptes i habilitats matemàtiques s’adquireixen explorant, manipulant i compartint amb el grup. Cada sessió finalitza amb una estona de pràctica autònoma, amb l’acompanyament del tutor/a.
> Suport tecnològic. Una plataforma virtual ajuda als tutors a veure el progrés i adaptar les activitats. D’aquesta manera s’optimitza l’impacte i se’n facilita l’avaluació. Els tutors compten amb assessorament periòdic per garantir que les activitats són les més adequades i motiven els infants.
Vols conèixer millor el programa de MATH TUTORING? Visita mathtutoring.cat!
Finançat per:
Blog
Llegeix els articles relacionats
Video
No t’ho perdis
Actes
Actes anteriors
-
Primera trobada dels centres educatius de Suport Educatiu
Primera trobada dels centres educatius de Suport Educatiu
29/11/2022 10:30h - 14:30h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Més informació
Notícies
Estigues informat
Projectes
Projectes relacionats
-
LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l'èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora.
-
PENTABILITIES és un programa per fomentar les habilitats socioemocionals de l’alumnat a l’aula amb unes eines digitals innovadores. Està enfocat a alumnes d’ESO en situació de vulnerabilitat.
Equip
Equip del projecte
-
Xavier Alarcón
Tècnic d'acompanyament a centres MATH TUTORING
Doctor en Educació per la UDG, on ha estat enfocat en estudiar projectes de mentoria social per a joves immigrants extutelats i persones refugiades. Es va graduar en Treball Social per la URV i va realitzar el Màster Interuniversitari en Joventut i Societat coordinat per la UDG. Té ex…
Veure’n més
-
Neus Banqué-Martínez
Tècnica de recerca de l'avaluació qualitativa dels programes de Suport Educatiu
Doctora en didàctica de les Ciències i les Matemàtiques per la UAB, Llicenciada en Psicopedagogia per la UOC, i formació inicial de Mestra per la UB. La seva trajectòria professional es vincula a la formació inicial i permanent de mestres i professionals de l’educació, com a professora associad…
Veure’n més
-
Candela Blanco
Tècnica de coneixement MATH TUTORING
Candela Blanco és graduada en sociologia i ha cursat el màster en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria. Forma part de l’equip de D-CAS (Col·lectiu d'Analistes Socials), treballant amb institucions públiques en la realització de projectes relacionats amb polítiques socials.…
Veure’n més
-
Víctor Casanova
Tècnic de gestió i implementació MATH TUTORING
Graduat en Administració i Direcció d'Empreses per la Universitat Rovira i Virgili. Va cursar el grau superior en administració i finances.La seva experiència laboral va iniciar-se en diferents empreses com a administratiu comptable. Aquest últim any es va embarcar a Holanda per a treballar de Coor…
Veure’n més
-
Marina Gallardo
Tècnica d'acompanyament a centres MATH TUTORING
Graduada en Psicologia per la UAB i màster en Neuropsicologia per la UOC. Actualment, està finalitzant l’especialització en Psicopedagogia. Tot i haver focalitzat la major part de la seva experiència laboral amb el col·lectiu de gent gran, vetllant pel seu bon envelliment actiu i el seu benest…
Veure’n més
-
Montse Gisbert
Tècnica de comunicació MATH TUTORING
Llicenciada en Història per la Universitat Rovira i Virgili, posteriorment també va cursar un màster de Gestió del Patrimoni Cultural a la Universitat de Barcelona i un màster en Màrqueting Digital a la Universitat Oberta de Catalunya. Amb la UOC, a més a més, va especialitzar-se en Relacio…
Veure’n més
-
Natàlia González
Tècnica d'acompanyament a centres MATH TUTORING
Psicòloga (UB) i màster en Neuropsicologia i educació (UNIR) i cursant màster de psicoteràpia del vincle afectiu (UDG). Formada complementàriament en l'enfocament restauratiu global (comunicació no violenta), en mediació comunitària i en teatre de l'oprimida. Ha participat en projecte…
Veure’n més
-
Mar Grifol
Tècnica d'acompanyament a centres MATH TUTORING
Diplomada en Educació Social i Postgrau en Intervenció amb infants i famílies en situació de risc social a la UAB. Compta amb 20 anys d’experiència en el sector formatiu amb adolescents i joves en risc d’exclusió social, especialment en en marc de la Unitat d’Escolarització Compartida, on ha desenv…
Veure’n més
-
Esther Nadal
Tècnica de recerca de l'avaluació qualitativa dels programes de Suport Educatiu
Graduada en Magisteri d’Educació Infantil, Llicenciada en Psicopedagogia i Doctora en Psicologia de l’Educació per la Universitat de Barcelona. Amb més de 15 anys d’experiència en el sector educatiu. Ha coordinat el programa d’acompanyament educatiu per a infants i joves de la Fundació Catalunya La…
Veure’n més
-
Martí Zamora
Tècnic d'acompanyament a centres MATH TUTORING
Graduat en Sociologia per a la Universitat de Barcelona (UB) i actualment està realitzant el Màster de Professorat (URV). Ha treballat en l'elaboració projectes per al foment de la participació juvenil i en el disseny de projectes d'educació en el lleure amb perspectiva comunitària en difer…
Veure’n més
-
Ona Guiteras
Assistent de recerca LECXIT (Suport Educatiu) i MATH TUTORING
Graduada en Economia per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster en Anàlisi Econòmic per la Universitat Carlos III de Madrid, on va exercir com a assistent de docència. Té experiència com a consultora econòmica i analista de negoci. Ha sigut voluntària en centres d'educació en el lleure du…
Veure’n més