MATH TUTORING
Multipliquem les oportunitats d'èxit educatiu
Completat
El programa MATH TUTORING cerca impulsar l’èxit educatiu a través de la millora de l’aprenentatge de les matemàtiques dels infants de 5è i 6è de primària en situació de vulnerabilitat.
Actualment, a Catalunya 1 de cada 3 infants tenen un nivell baix o mitjà-baix en matemàtiques en acabar la primària i el nombre d’alumnes que no assoleix les competències bàsiques ha augmentat. MATH TUTORING neix en aquest context per facilitar que tots els infants tinguin el suport necessari per descobrir, aprendre i gaudir de les matemàtiques, reduint les desigualtats educatives.
Inspirat en diferents metodologies de referència internacional com National Tutoring Programme (UK), Americorps o Rescue Plan Funding (USA), MATH TUTORING es posiciona com un model de suport educatiu replicable i avalat científicament perquè pugui arribar a qui més ho necessita.
Què proposem i perquè és necessari un programa com MATH TUTORING?
MATH TUTORING està adreçat a l’alumnat de 5è i 6è de primària que no té consolidats els coneixements bàsics de matemàtiques i que, per tant, necessita rebre suport en aquesta àrea per contribuir al seu èxit educatiu.
Les matemàtiques són una competència clau en el desenvolupament intel·lectual de les persones, formen part de la nostra quotidianitat. Per això, és important que l’alumnat adquireixi un nivell de competència matemàtica que li permeti un correcte desenvolupament educatiu i social.
No tots els infants tenen les mateixes oportunitats al llarg del procés d’aprenentatge. I tot i que les escoles fan esforços per revertir desigualtats, sovint els recursos públics disponibles no són suficients i les famílies han de buscar suports fora de l’escola per a compensar. Però l’accés a aquests recursos no és equitatiu i aquell alumnat amb situacions de vulnerabilitat econòmica que ja sol tenir pitjors resultats, té un accés menor als recursos especialitzats que els poden ajudar, augmentant l’escletxa de desigualtats entre uns i altres.
En l’actualitat trobem una àmplia evidència sobre l’efectivitat dels suports del fora escola en la millora del rendiment educatiu. Una millora que és especialment significativa en matemàtiques i en aquell alumnat que, de partida, té un rendiment escolar més baix. De retruc, aquesta millora es correlaciona amb una millora en factors psicoemocionals i socials.
MATH TUTORING, per tant, complementa els esforços en la millora de la competència matemàtica i trenca la percepció negativa que molts alumnes tenen vers les matemàtiques. I ho fa sota un model gratuït en horari extraescolar, proporcionant als infants un espai de confiança, seguretat i motivació en petits grups de 3 o 4 alumnes.
Com s’implementa i quins beneficis aporta?
MATH TUTORING ha estat implementat per primera vegada el curs 2022-23. La intervenció ha estat dirigida a l’alumnat de 6è de primària i hi han participat 52 centres educatius de tot el territori català. Per tal de mesurar la seva eficàcia, aquesta proposta està sent avaluada mitjançant una avaluació d’impacte aleatoritzada. És a dir, finalitzada la implementació, es compara l’impacte del programa entre aquells que en són beneficiaris (grup de tractament) i aquells que no (grup de control).
Aquests són els seus aspectes clau:
> Tutors formats. A cada grup d’alumnes se li assigna un tutor que ha rebut formació específica en el sentit i metodologia del programa.
> Grups petits. Cada grup està format per 3 o 4 alumnes del mateix curs i escola que fan sessions setmanals d’1,5h. Això permet la personalització de l’atenció als infants.
> Pedagogia activa. Els diferents conceptes i habilitats matemàtiques s’adquireixen explorant, manipulant i compartint amb el grup. Cada sessió finalitza amb una estona de pràctica autònoma, amb l’acompanyament del tutor/a.
> Suport tecnològic. Una plataforma virtual ajuda els tutors a veure el progrés i adaptar les activitats a cada infant. D’aquesta manera s’optimitza l’impacte i se’n facilita l’avaluació. Els tutors compten amb assessorament periòdic per garantir que les activitats són les més adequades i motiven els infants.
Vols conèixer millor el programa de MATH TUTORING? Visita mathtutoring.cat!
Blog
Llegeix els articles relacionats
Alerta per l’acusat descens en competència matemàtica: com podem evitar la seva cronificació?
Alerta per l’acusat descens en competència matemàtica: com podem...
Video
No t’ho perdis
Actes
Actes anteriors
-
La recerca al servei de les oportunitats educatives
La recerca al servei de les oportunitats educatives
En el marc del projecte de Suport Educatiu, acompanyament per accelerar oportunitats, la Fundació Bofill ha liderat una avaluació d'impacte (RCT) pionera al nostre...
23/11/2023 09:15h - 13:30h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Més informació -
Acte de cloenda del projecte de Suport Educatiu
Acte de cloenda del projecte de Suport Educatiu
Acte de cloenda del projecte ‘Suport Educatiu. Acompanyament per accelerar oportunitats’, adreçat a tots aquells centres educatius que el curs 2022-23 han participat...
04/07/2023 10:00h - 14:00h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Més informació -
Primera trobada dels centres educatius de Suport Educatiu
Primera trobada dels centres educatius de Suport Educatiu
29/11/2022 10:30h - 14:30h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Més informació
Notícies
Estigues informat
Projectes
Projectes relacionats
-
LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l'èxit educatiu dels infants a través del treball del gust per la lectura per la millora de la seva comprensió lectora.
-
PENTABILITIES és un programa per fomentar les habilitats socioemocionals de l’alumnat a l’aula amb unes eines digitals innovadores. Està enfocat a alumnes d’ESO en situació de vulnerabilitat.
Coordinació
Coordinadors del projecte
Equip
Equip del projecte
-
Xavier Alarcón
Impulsor de Passaport Edunauta (Aliança Educació 360)
Impulsor de Passaport Edunauta (Aliança Educació 360) Doctor en Educació per la UDG, on ha estat enfocat en estudiar projectes de mentoria social per a joves immigrants extutelats i persones refugiades. Es va graduar en Treball Social per la URV i va realitzar el Màster Interuniversitari en Jov…
Veure’n més
-
Neus Banqué-Martínez
Tècnica de recerca de l'avaluació qualitativa dels programes de Suport Educatiu
Doctora en didàctica de les Ciències i les Matemàtiques per la UAB, Llicenciada en Psicopedagogia per la UOC, i formació inicial de Mestra per la UB. La seva trajectòria professional es vincula a la formació inicial i permanent de mestres i professionals de l’educació, com a professora associad…
Veure’n més
-
Candela Blanco
Dinamitzadora de la xarxa Mentora
Graduada en sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster del professorat a la mateixa institució. Amb experiència en el món de la consultoria social. Especialment en l'àmbit de l’administració local, generant eines, diagnosis i plans estratègics aplicats per a la millora de les po…
Veure’n més
-
Víctor Casanova
Tècnic de comptabilitat
Graduat en Administració i Direcció d'Empreses per la Universitat Rovira i Virgili. Va cursar el grau superior en administració i finances.La seva experiència laboral va iniciar-se en diferents empreses com a administratiu comptable. Aquest últim any es va embarcar a Holanda per a treballar de Coor…
Veure’n més
-
Marina Gallardo
Tècnica d'acompanyament a centres MATH TUTORING
Graduada en Psicologia per la UAB i màster en Neuropsicologia per la UOC. Actualment, està finalitzant l’especialització en Psicopedagogia. Tot i haver focalitzat la major part de la seva experiència laboral amb el col·lectiu de gent gran, vetllant pel seu bon envelliment actiu i el seu benest…
Veure’n més
-
Montse Gisbert
Llicenciada en Història per la Universitat Rovira i Virgili, posteriorment també va cursar un màster de Gestió del Patrimoni Cultural a la Universitat de Barcelona i un màster en Màrqueting Digital a la Universitat Oberta de Catalunya. Amb la UOC, a més a més, va especialitzar-se en Relacio…
Veure’n més
-
Mar Grifol
Coordinadora Territorial de Code Club
Coordinadora Territorial de Code Club Diplomada en Educació Social i Postgrau en Intervenció amb infants i famílies en situació de risc social a la UAB. Compta amb 20 anys d’experiència en el sector formatiu amb adolescents i joves en risc d’exclusió social, especialment en en marc de la Unitat d’…
Veure’n més
-
Esther Nadal
Tècnica de recerca de l'avaluació qualitativa dels programes de Suport Educatiu
Graduada en Magisteri d’Educació Infantil, Llicenciada en Psicopedagogia i Doctora en Psicologia de l’Educació per la Universitat de Barcelona. Amb més de 15 anys d’experiència en el sector educatiu. Ha coordinat el programa d’acompanyament educatiu per a infants i joves de la Fundació Catalunya La…
Veure’n més
-
Ona Guiteras
Assistent de recerca LECXIT (Suport Educatiu) i MATH TUTORING
Graduada en Economia per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster en Anàlisi Econòmic per la Universitat Carlos III de Madrid, on va exercir com a assistent de docència. Té experiència com a consultora econòmica i analista de negoci. Ha sigut voluntària en centres d'educació en el lleure du…
Veure’n més
-
Núria Sala
Cap de projectes i gestió del coneixement de l’Aliança Educació 360
Graduada en Antropologia Social i Cultural i Màster en Antropologia i Etnografia per la Universitat de Barcelona. També ha cursat el màster en Models i estratègies d'acció social i educativa en la infància i l'adolescència a la Universitat Ramon Llull. Ha treballat com a consultora a D-CAS fent a…
Veure’n més