aula_criarfills_0.jpg
13/05/2015
16:30h - 18:00h

A criar fills se n’aprèn?

Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'   Veure mapa

Què entenem per criança positiva? Què ens aporta de nou i per què cal implementar-la? Quines són les evidències positives i quins els seus beneficis? Quines competències parentals exigeix la societat actual a les famílies? Quines iniciatives estan donant suport i orientació a pares i mares? Què és el que funciona i el que no d'aquestes experiències? A quines famílies s'han de dirigir el programes de parentalitat positiva? Des de quin vessant, reparador o preventiu? Com a política pública o com a iniciativa particular? Quins agents hi poden donar suport? Quina aportació pot fer l'escola i els mestres per tal de contribuir-hi?

En aquest acte es debatrà sobre aquestes qüestions i es convidarà als assistents a participar en tallers de petit format basats en problemes pràctics, per a debatre idees, aportar experiències i compartir inquietuds, que seran dinamitzats pels propis ponents.

A part, durant l'aula es presentarà l'informe: A criar fills se n'aprèn? Una anàlisi de programes que enforteixen les capacitats parentals. Fundació Jaume Bofill, col·lecció Informes Breus, núm. 57, de Sílvia Blanch i Gemma Badia.

L'estudi descriu i analitza el marc conceptual del que implica la criança positiva, desgrana els elements cabdals d'allò que significa ser un bon pare o una bona mare avui aportant els què, els com i els per què en base a l'evidència científica més actual. En aquest aspecte, analitza l'efectivitat de diversos programes de criança positiva centrant-se en aquelles pràctiques més reeixides, tant a nivell nacional com internacional, per tal de proporcionar informació rellevant sobre el seu contingut i avaluació. Com a exemple de país, exposa els resultats de l'avaluació del programa d'abast català Créixer en Família de la Generalitat de Catalunya. Aquesta avaluació, encarregada a la Fundació Jaume Bofill durant l'exercici 2014, analitza el programa així com el seu impacte en la millora de les competències parentals.

Intervindran:

- Sílvia Blanch, coordinadora del Grau d'Educació Infantil de la Universitat Autònoma de Barcelona i co-autora de l'informe.

- Agnès Barba, directora de l'Escola dels Encants de Barcelona.

- Lluís Pallejà, vocal d'èxit educatiu i president territorial de Tarragona de FAPAC.

- Adela Camí, directora general d'Eduvic i vocal de la junta directiva de FEDAIA.

- Jordi Plana, gerent de Serveis d'Educació de la Diputació de Barcelona.

Moderarà Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill.

Accés lliure i gratuït.

El debat es podrà seguir en directe per streaming a través d'aquest web, i també via Twitter @FundacioBofill amb el hashtag #aulabofill.

No arribes a l'hora al debat online? Cap problema! Podràs recuperar el visionat aquí.

Us hi esperem!

El debat es podrà seguir per streaming a través d'aquesta web, i també per twitter@FundacioBofill i amb el hastag #aulabofill.

Us hi esperem!

A criar fills se n’aprèn?
Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'