debats-girona.jpg
18:00h - 18:00h

Dinamitzar les famílies per millorar els èxits educatius

Sala de la Fundació Universitat de Girona Veure mapa

Dijous 7 de març de 2013, a les 19.00 h a la Sala de la Fundació Universitat de Girona (plaça Jordi de Sant Jordi), es va debatre a fons sobre les preguntes següents:

Quin és el rol i el lloc de les famílies a l'escola? El treball amb famílies és una part central del "fer de mestre"? L'escola tem la participació i la crítica de les famílies? Les famílies desconfien dels mestres? Pensen que el mestre només treballa pels seus interessos? Existeix un espai de trobada i diàleg en les centres d'educació obligatòria? Com es poden construir aliances entre docents i famílies per afavorir l'èxit escolar? Escola i família poden treballar junts en favor dels infants i joves des de la coresponsabilitat?

En el debat va intervenir com a ponent:

Jordi Collet, professor de sociologia a la Universitat de Vic. Un dels autors de l'informe de la Fundació Jaume Bofill Famílies, escola i èxit. Millorar els vincles per millorar els resultats, que presentarà en el mateix acte.

Va seguir una taula rodona en què van participar:

Xavier Besalú, professor de pedagogia a la Universitat de Girona.

Pep Camps, mestre i director de l'Escola les Moreres de Flaçà.

Montse Marquet, mestra i directora de l'Escola Mare de Déu del Mont de Girona.

Introducció i moderació:

Albert Quintana professor, vicepresident de la Fundació SER.GI.

Tots els participants formen part del projecte "Famílies, escola, entorn i èxit escolar" promogut per la Fundació Jaume Bofill.

L'acte va ser a les 19.00 h a la Sala d'actes de la Fundació Universitat de Girona, a la plaça Jordi de Sant Jordi de Girona (al darrere de la Llibreria 22)

Per assistir-hi no calia inscripció.

Famílies, escola i èxit. Millorar els vincles per millorar els resultats és una contribució crítica al debat sobre els vincles entre els docents i les famílies de l'alumnat; una qüestió incòmoda i cabdal alhora per comprendre els resultats desiguals de l'alumnat. S'hi qüestiona el discurs actual d'acusació mútua entre mestres i progenitors, i s'hi proposen elements per a una vinculació alternativa que porti a millorar l'equitat dels resultats acadèmics.

Dinamitzar les famílies per millorar els èxits educatius
Sala de la Fundació Universitat de Girona